۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 83165750
T T
۰ نفر
بيش از 1000 فقره پرونده تخلف براي اصناف مهاباد تشكيل شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: امسال يكهزار و 37 فقره پرونده تخلف از واحدهاي صنفي و غيرصنفي اين شهرستان تشكيل شده است.

صادق قادري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين تعداد پرونده در قالب 14 هزار و 708 بازرسي طي سال جاري تشكيل شده كه نسبت به سال قبل 11 درصد افزايش داشته است.
وي ادامه داد: ارزش ريالي پرونده هاي تشكيل شده بيش از 188 ميليارد ريال است و 17 برابر مدت مشابه سال گذشته است.
وي اضافه كرد: بيشترين تخلف ثبت شده مربوط به صنف مواد غذايي، لوازم خانگي و لوازم آرايشي و بهداشتي است و درج نكردن قيمت، صادر نكردن فاكتور، گران فروشي و رعايت نكردن دستورالعمل هاي بهداشتي به ترتيب بيشترين موارد تخلف را به خود اختصاص داده است.
رييس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد تاكيد كرد: شهروندان مي توانند در صورت برخورد با هرگونه تخلف و گرانفروشي با شماره 124 تماس بگيرند و تخلف ها را گزارش دهند.
قادري گفت: چهار گروه 2 نفري مشترك از اتاق اصناف در قالب بازرسي و نظارت در سطح شهرستان به منظور كنترل بازار و جلوگيري از افزايش قيمت ها در 2 نوبت صبح و عصر براي نظارت بر عملكرد واحدهاي صنفي و غيرصنفي در حال فعاليت هستند.
به گزارش ايرنا، اجراي طرح تشديد نظارت بر بازار و واحدهاي صنفي مهاباد در قالب گشت هاي مشترك با هدف نظارت بر عملكرد واحدهاي صنفي ارايه دهنده كالا و خدمات از اول مرداد ماه آغاز شده و تاكنون ادامه دارد.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت داراي 6 هزار و 800 واحد صنفي است.
9903/3020/2093