۲۲ دی ۱۳۹۷، ۸:۲۴
کد خبر: 83166986
T T
۰ نفر
نخستين عمليات اعزام بيمار با اورژانس هوايي در تكاب انجام شد

مهاباد- ايرنا - سرپرست مركز فوريت هاي پزشكي تكاب با اشاره به اينكه زمينه اعزام بيماران بدحال اين شهرستان از طريق بالگرد به نزديك ترين مراكز درماني فراهم شده است، گفت: يك بيمار اورژانسي و بدحال اين شهرستان با بالگرد امداد هوايي به استان زنجان اعزام شد.

سعيد اميدي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: ظهر روز گذشته مرد 38 ساله از اهالي تكاب بر اثر بي احتياطي در استفاده از خودرو شخصي دچار حادثه شده و از ناحيه لگن دچار شكستي شده بود كه به بيمارستان شهداي تكاب منتقل شد.
وي بيان كرد: پزشكان مركز اورژانس تكاب وضعيت جسمي اين بيمار را به علت خونريزي شديد وخيم اعلام كردند و بر اساس نظر كميته تشخيص، اعزام جاده اي وي ممكن و ميسر نبود.
اميدي ادامه داد: پس از تشخيص پزشكان و كادر درماني اورژانس تكاب مبني بر اعزام سريع بيمار به مراكز درماني مجهز و با توجه به طولاني بودن مسير و سخت گذر بودن جاده، بالگرد اورژانس هوايي و هوانيروز ارتش استان زنجان به تكاب اعزام شد و بيمار بدحال را با خدمات امداد هوايي به بيمارستان آيت الله موسوي زنجان منتقل كرد.
سرپرست مركز فوريت هاي پزشكي تكاب اضافه كرد: با توجه به وضعيت وخيم بيمار، اعزام زميني، خطرهايي براي اين بيمار اورژانسي داشت و اين مركز به درخواست اعزام بالگرد از مركز امداد هوايي استان زنجان ناگزير شد.
اميدي با اشاره به موفقيت نخستين عمليات اعزام و امداد هوايي بيماران اورژانسي در تكاب گفت: ارايه خدمات امداد هوايي دستاورد و خدمت جديدي در بخش درمان تكاب به شمار مي رود كه راه اندازي آن، امكانات و سطح درماني در اين شهرستان را ارتقا داده است.
وي با بيان اينكه زيرساخت هاي فعاليت امداد هوايي و فرود و پرواز بالگرد اورژانس هوايي زنجان در تكاب مهيا شده افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه و دور بودن راه هاي دسترسي اين شهرستان به مراكز استان هاي همجوار، ارايه خدمات امداد هوايي در تكاب از مهمترين نيازهاي بخش درمان اين شهرستان است.
به گزارش ايرنا، با اقدامات و هماهنگي هاي انجام شده با دانشگاه هاي علوم پزشكي آذربايجان غربي و زنجان، تكاب زيرپوشش خدمات اورژانس هوايي اين استان قرار گرفته است.
تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در منطقه اي كوهستاني در جنوب آذربايجان غربي واقع شده و داراي جاده هاي سخت گذر است و با توجه به فاصله 330 كيلومتري اين شهرستان با مركز آذربايجان غربي(اروميه)، انتقال و اعزام بيماران اورژانسي براي دريافت خدمات درماني به صورت زميني مدت زمان زيادي را طلب مي كند.
تكاب در فاصله 230 كيلومتري زنجان واقع شده و با توجه به وضعيت مطلوب تر راه هاي دسترسي تكاب و زنجان هم اينك نيز بسياري از شهروندان براي انجام امور درماني خود به اين شهر مراجعه مي كنند.
7514/6185/3072