۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۱۵
کد خبر: 83167820
T T
۰ نفر
116 شركت در پارك علم و فناوري آذربايجان غربي فعال است

اروميه - ايرنا - رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با اشاره به اينكه با حمايت دولت تدبير و اميد فعاليت شركت هاي فناور و دانش بنيان اين پارك افزايش يافته، گفت: تعداد شركت هاي فناور و دانش بنيان فعال در پارك علم و فناوري اين استان به 116 شركت در سال جاري رسيده است.

حسن حيدري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 93 شركت از اين تعداد شركت فناور بوده و 23 شركت نيز جزو شركت هاي دانش بنيان است.
وي با اشاره به اينكه 93 شركت فناور در پارك علم و فناوري مستقر است، بيان كرد: توليدات اين شركت ها در زمينه هاي برق و الكترونيك، صنعت ساختماني، كشاورزي، توليد و اتوماسيون، شيمي و پليمر، اكوتوريسم منابع طبيعي و محيط زيست و انرژي هاي نوين زيست فناوري است.
وي گفت: مجموعه پارك علم و فناوري به صورت حرفه‌اي و با هدف توسعه نوآوري و انجام كارهاي دانش بنيان در حال فعاليت است تا بتواند نياز جوانان نخبه استان را فراهم كند.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي اعلام كرد: اولويت پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با توجه به توليدات شركت هاي فعال، توجه به نيازهاي استان و توسعه سرمايه گذاري در اين بخش است.
حيدري با اشاره به اينكه 23 شركت دانش بنيان در اين استان فعال است، افزود: تا قبل از سال 1393 هيچ شركت دانش بنياني در آذربايجان غربي وجود نداشت و اين 23 شركت در سايه برنامه هاي دولت تدبير و اميد راه اندازي شده است.
وي اضافه كرد: ترويج فعاليت شركت هاي دانش بنيان و استفاده از فكر فعالان اين حوزه مي تواند يكي از بهترين روش ها براي تحقق اقتصاد مقاومتي و عمل به شعار سال در راستاي حمايت از كالاي داخلي باشد.
وي ادامه داد: براي اينكه تعداد شركت هاي دانش بنيان در آذربايجان غربي افزايش يابد، انتظار مي رود تا دانشگاه هاي استان بيش از پيش همكاري كنند زيرا ظرفيت بسيار مناسبي در دانشگاه هاي آذربايجان غربي وجود دارد و مي توان از اين ظرفيت براي توسعه فعاليت شركت هاي دانش بنيان استفاده كرد.
به گزارش ايرنا پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با هدف بسترسازي براي توليد ثروت از طريق علم و فناوري تاسيس شده است؛ اين نهاد به عنوان يكي از اركان مهم شكل گيري و توسعه اقتصاد دانش­ بنيان تلاش مي­كند تا با استفاده از موقعيت ممتاز همجواري با سه كشور آسيايي و اروپايي و دارا بودن هفت مرز رسمي در سطح كشور به حمايت همه جانبه از شركت­هاي مبتني بر دانايي و خلاقيت و جذب سرمايه­ گذار بپردازد.
اين پارك در تلاش است تا زمينه تجاري سازي و بازاريابي ايده هاي نوآورانه و فناورانه را فراهم كند و نقش كليدي در ياري رساندن به حضور فعال اين شركت ها در سطوح ملي و بين المللي داشته باشد.
9918/3072