۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۵۶
کد خبر: 83169188
T T
۰ نفر
سامانه گرمايشي تمام مدارس همدان تا دهه فجر گازسوز مي شود

همدان- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش همدان با اشاره به شتاب فزاينده تجهيز مدارس استان به بخاري هاي گازسوز گفت: به يُمن چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و اتمام گازرساني در همدان، سامانه گرمايش 24 مدرسه باقيمانده اين استان در دهه فجر امسال گازسوز مي شود.

به گزارش ايرنا، محمد پورداود روز يكشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه سيامانه گرمايشي تمامي مدارس استان جز 24 مدرسه گازسوز هستند، اظهار داشت: در حال حاضر اين تعداد مدارس كه به صورت تك پايه است، به بخاري هاي استاندارد نفتي تجهيز شده اند.
وي با اشاره به كمك ويژه دولت و مشاركت خيران در امر ساخت و ساز مدارس افزود: بايد به سمت نوسازي مدارس پيش برويم كه در اين زمينه مدارسي كه استحكام لازم را ندارند، مجوز تخريب آنها صادر مي شود.
مديركل آموزش و پرورش همدان به كمبود 136 هزار معلم در كل كشور و يكهزار و 100 معلم در اين استان اشاره و بيان كرد: يكي از راهكاري جبران اين كمبود استفاده از ساير معلمان، پيشكسوتان، دانشجو معلمان و بسته هاي حمايتي بود.
پورداود يادآور شد: مطلوب ما اين كه سال آينده حداقل يكهزار معلم استخدامي داشته باشيم و با استخدام اين تعداد نيروي معلم مشكل آموزش و پرورش استان مرتفع شود.
وي با بيان اينكه 350 هزار معلم از امسال تا چهار سال آينده از آموزش و پرورش خارج مي شوند، افزود: در حال حاضر هيچ بدهي به معلمان بازنشسته استان نداريم و پاداش پايان خدمت بازنشستگان همدان در سال 96 پرداخته شده است.
مديركل آموزش و پرورش همدان همچنين به سند تحول بنيادين آموزش و پرورش به عنوان ميثاق نامه اين وزارتخانه اشاره كرد و گفت: 6 زير نظام به تازگي براي اين سند مصوب شد كه سند تحول بنيادين به سمت عملياتي شدن رفت.
پورداود با بيان اينكه وزات آموزش و پرورش در راستاي سند تحول بنيادين پنج اولويت راهبردي دارد ادامه داد: در سند تحول بنيادين 2 موضوع مهم هويت ايراني اسلامي و حيات طيبه در دستور كار است كه در اين راستا به دنبال مدرسه صالح با 6 ويژگي ساده سازي، پالايش، متناسب سازي، انعطلاف پذيري، عدل و احسان و تعاون و مشاركت هستيم.
وي گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش اولويت هاي مهمي همچون سنجش و صلاحيت حرفه اي معلمان و مديران، انتخاب و انتصاب مديران، نظام سنجش و تضمين كيفيت مدارس و اصلاح نظام تصميم گيري و تصميم سازي در مدارس را در دستور كار قرار داده است.
پورداود اظهار داشت: در راستاي اولويت مهم انتخاب و انتصاب مديران مدارس، در سه هزار مدرسه كشور انتخاب و انتصاب مديران از طريق آزمون انجام شد كه تمامي مدارس نواحي يك و 2 همدان نيز شامل اين طرح شد.
وي اضافه كرد: سال آينده مديران 17 منطقه بعدي آموزش و پرورش استان همدان نيز بر اساس آزمون انتخاب و منصوب مي شوند.
مديركل آموزش و پرورش همدان طرح «بوم» ويژه مدارس را از ديگر طرح هاي راهبردي وزارت آموزش و پرورش برشمرد و گفت: اين طرح به دنبال اين است كه در ساعت هاي اختصاصي و شش گانه تربيت، استعدادهاي دانش آموزان را شكوفا و خلاقيت آنها را به منصه ظهور برساند.
پورداود ايجاد اتاق بازي در تمامي مدارس استان به منظور بازي هاي مختلف فكري دانش آموزان در دوره اول ابتدايي را از ديگر طرح ها عنوان كرد و افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال افزايش مهارت هاي زندگي دانش آموزان در قالب يكي از طرح هاي تحولي اين نهاد است.
وي ادامه داد: در اين رابطه وزير آموزش كه فردي تحول خواه است به دنبال اين است كه دانش آموزان بر اساس مكاتب فلسفي و تربيتي بتوانند دوره هاي مختلف سنين خود را درك كنند.
پورداود در عين حال حفظ كرامت معلمان، كاهش فاصله صف و ستاد، توسعه فضاهاي اقامتي و رفاهي و پيگيري مطالبات معلمان را از اولويت هاي مهم آموزش و پرورش استان همدان عنوان كرد.
مديركل آموزش و پرورش همدان به اجراي طرح نماد (نظام مراقبت از آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان) اشاره و بيان كرد: همدان جزو استان هاي پاك در مدارس است.
پورداود اظهار داشت: در اين راستا با دادگستري همدان تفاهم نامه اي امضا شده است و به دنبال شناسايي آسيب هاي اجتماعي دانش آموزان و مقابله با اين آسيب ها با اجراي طرح نماد هستيم.
وي گفت: سال گذشته اين طرح به صورت آزمايشي در برخي شهرستان هاي بزرگ استان اجرا شد كه امسال شهرستان بهار به عنوان پايلوت است و از سال آينده در تمامي 19 منطقه آموزش و پرورش استان اين طرح اجرا مي شود.
مديركل آموز ش و پرورش همدان با بيان اينكه 18 دستگاه اجرايي استان در طرح نماد مشاركت مي كنند تاكيد كرد: خانواده، مدرسه و جامعه بايد دست به دست هم بدهند تا دانش آموزان را در تراز پرورش اسلامي تربيت كنيم.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر سامانه گرمايشي 2 هزار و 513 مدرسه در سطح استان همدان گازسوز هستند و به بخاري هاي گازسوز استاندارد مجهز شده اند.
اين استان داراي 287 هزار دانش آموز، 22 هزار معلم شاغل و 18 هزار معلم بازنشسته است.
7528/2090