۲۴ دی ۱۳۹۷، ۸:۱۴
کد خبر: 83169603
T T
۰ نفر

800 دانش آموز بافقي، هميار طبيعت شدند

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۸:۱۴
کد خبر: 83169603
800 دانش آموز بافقي، هميار طبيعت شدند

يزد- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري بافق گفت: به منظور ترويج فرهنگ حفاظت از منابع خدا دادي، 800 دانش آموز بافقي، هميار طبيعت شدند.

كمال كريمي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در راستاي ايجاد علاقه مندي به طبيعت و معرفي ظرفيت هاي منابع طبيعي به نوجوانان، كارگاه آموزشي هميار طبيعت با همكاري آموزش و پرورش شهرستان بافق راه اندازي شد.
وي با بيان اينكه تاكنون 800 دانش آموز پسر و دختر مقطع تحصيلي بالاي هفتم به عنوان هميار طبيعت براي حضور در اين كارگاه ثبت نام كرده اند افزود: اين تعداد دانش آموز پس از آموزش تئوري به دسته هاي 20 نفري تقسيم مي شوند و به همراه مدير و مربي آموزشگاه براي آشنايي بيشتر از عرصه هاي طبيعي و جنگل هاي دست كاشت اين شهرستان بازديد مي كنند.
اين مسوول گفت: دانش آموزان ياد شده پس از پايان دوره هاي آموزشي و آشنايي با ارزش هاي طبيعت هركدام حفاظت از منابع طبيعي را در جامعه ترويج و گسترده خواهند كرد.
رئيس منابع طبيعي و آبخيز داري بافق در ادامه به طرح جديد بذر پاشي در مراتع اشاره و بيان كرد: اين طرح در دشت دولت آباد و شيطور به وسعت 100 هكتار با حضور مدير كل امور زندانهاي استان يزد، جمعي از زندانيان راي باز، اهالي منطقه و دوستداران طبيعت اجرا شد.
كمالي خاطرنشان كرد: در اين طرح به منظور غني سازي مرتع و پوشش گياهي، بذر گياهان قيچ، انغوزه، وشا و درمنه كه با اقليم و آب و هواي منطقه سازگار است كاشته شد.
اين مسوول تصريح كرد: دشت دولت آباد و شيطور يكي از مراتع مهم استان يزد به شمار مي رود كه ظرفيت چراي چند هزار دام سبك و سنگين را دارد.
شهرستان بافق 820 هزار هكتار عرصه طبيعي دارد كه 400 هزار هكتار بيابان و بقيه مرتع و جنگل طبيعي است.
مركز شهرستان 50 هزار نفري بافق در فاصله 110 كيلومتري جنوب شرقي شهر يزد قرار دارد.
7543/ 6197