۲۴ دی ۱۳۹۷، ۸:۳۵
کد خبر: 83169626
T T
۰ نفر
تردد انواع كشنده در برخي محورهاي كردستان ممنوع است

سنندج - ايرنا - جانشين فرمانده پليس راه كردستان گفت: تردد انواع كاميون و تريلرهاي كشنده در برخي از محورهاي اين استان به علت تداوم بارش برف ممنوع اعلام شده است.

سرهنگ حميد عبدالملكي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از ساعت ساعت 6 صبح امروز تا اطلاع ثانوي به علت تداوم بارش شديد برف تردد انواع كاميون و تريلرهاي كشنده در محورهاي سنندج - مريوان، سنندج - همدان و ديواندره - سقز ممنوع است.
وي افزود: هم اكنون در محورها و گردنه هاي اين استان به صورت همزمان شاهد بارش برف و باران هستيم و بارندگي ها بيشتر محورهاي استان را لغزنده كرده است.
سرهنگ عبدالملكي اضافه كرد: داشتن زنجير چرخ لازمه تردد در محورهاي ارتباطي استان است و خودروهايي كه فاقد زنجير چرخ باشند از سوي پليس متوقف و از ادامه حركت آنها جلوگيري مي شود.

** مه، برف و باران حاضران راه هاي كردستان است
رئيس مركز مديريت راه هاي اداره كل راهداري، حمل و نقل جاده اي كردستان هم به خبرنگار ايرنا گفت: مه گرفتگي، بارش برف و باران در جاده هاي اين استان گزارش شده و در برخي از محورها شاهد كاهش ديد افقي بخاطر مه گرفتگي تا عمق 50 و 100 متري هستيم.
دانش زندي اظهار داشت: محورهايي كه اكنون به علت مه گرفتگي كاهش ديده دارند بيجار - ديواندره، سقز - بانه محدوده تموته و گردنه مروراريد سنندج به كامياران است.
وي افزود: هم اكنون تمام محورهاي منتهي به شهرستان ديواندره شامل ورودي ها از سمت سنندج، سقز، تكاب و بيجار و همچنين گردنه هاي صوفيان، بهارستان، تودار ملا، صلوات آباد، مرواريد و ژالانه تداوم بارش برف گزارش شده است.
زندي يادآور شد: در محور اورامان و سروآباد در محدوده گردنه ژالانه شدت بارش برف از ساير نقاط استان بيشتر بوده و تردد تنها با زنجير چرخ امكانپذير است.
وي اضافه كرد: بارش برف و باران از عصر ديروز در محورهاي استان شروع شده و هم اكنون نيز ادامه دارد و به همين علت راهداران در شب گذشته 331 كيلومتر برفروبي كردند.
با توجه به بررسي و تحليل آخرين نقشه ها و مدل هاي پيش يابي هواشناسي پيش بيني مي شود تا اواخر وقت امروز دوشنبه با ورود سامانه بارشي به استان شاهد پوشش ابر، مه، وزش باد گاهي شديد و بارش برف و باران در ارتفاعات، گردنه ها و مناطق سردسير كولاك برف و در برخي نقاط رعد و برق باشيم.
3034/9102