۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83169928
T T
۰ نفر

4 هزار كنتور آب فرسوده در شهرستان ری تعویض شد

۲۴ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 83169928
4 هزار كنتور آب فرسوده در شهرستان ری تعویض شد

شهرری- ایرنا- معاون درآمد و امور مشتركین شركت آب و فاضلاب منطقه 6 تهران (شهرستان ری) گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون چهار هزار كنتور آب فرسوده در این منطقه تعویض شده است.

محسن رنجبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قسمت بیشتر كنتورهای آب فرسوده در سال گذشته با تعویض 18 هزار كنتور انجام شد و امسال نیز چهار هزار كنتور تعویض شد.
وی تصریح كرد: همچنین در این مدت 2 هزار فقره كنتور برای انشعابات جدید و بنا به درخواست متقاضیان واگذار و نصب شد.
رنجبری با بیان اینكه 245 هزار مشترك آب در شهرستان ری از خدمات آبفا بهره مند می شوند، افزود: روزانه 11 میلیون متر مكعب آب در این شهرستان قرائت می شود كه بالغ بر 90 درصد مشتركین خوش حساب بوده و هزینه را به موقع پرداخت می كنند.
وی اضافه كرد: بخشی از علل هدر رفت آب در زمینه لوله های خیابانی، مشكل تاسیسات داخلی و كنتورهای فرسوده است كه باید این نوع كنتور تعویض شود.
رنجبری به عمده ترین مشكلات مردم در امور مشتركین اشاره كرد و گفت: عمده مشكلات آبفا مربوط به قبض های درشت به دلیل تلفات آب و بخش دیگر مربوط به مراجعات به دلیل عدم پرداخت قبوض است.
وی عنوان كرد: افزایش قیمت آب به علت هدر رفت و اتلاف، عدم به موقع پرداخت قبض و تغییر كاربری و صنف از مهمترین علل مراجعات مردم به آبفای این منطقه به شمار می رود.
معاونت درآمد و امور مشتركین آبفای منطقه 6 گفت: مردم در صورت بروز هر نوع مشكلی با شماره 122 تماس حاصل كنند تا از حضور به این بخش جلوگیری شود و كارها با سرعت بیشتری انجام گیرند.
وی افزود: هم اكنون 630 هزار واحد مسكونی تحت پوشش آب و فاضلاب این منطقه است و روزانه در حدود 130 مورد مراجعه در موضوعات مختلف به این بخش وجود دارد.
رنجبری در ادامه به راهكارهای حفاظت از كنتور اشاره كرد و گفت: مشتركین برای جلوگیری از یخ زدگی كنتور و تاسیسات آب در فصل سرما می توانند از عایق پشم شیشه استفاده كنند.
وی با بیان اینكه مشتركین از ریختن آب داغ بر روی كنتور یخ زده خودداری كنند، یادآور شد: در هنگام بروز یخ زدگی به جای آب جوش ازهوای گرم برای رفع یخ زدگی كنتور استفاده كنند.
به گزارش ایرنا، شركت آب و فاضلاب منطقه 6 شهر تهران به مركزیت شهرری با 245 هزار مشترك آب و 180 هزار مشترك فاضلاب منطقه ای به وسعت حدود 138 كیلومتر مربع شامل 80 كیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، كهریزك، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یك میلیون و688 هزار نفر را زیر پوشش خدمات رسانی دارد.
این شركت یكهزار و 700 كیلومتر طول خطوط شبكه توزیع آب، 192 كیلومتر طول خطوط انتقال و 10 هزار و 50 كیلومتر طول خطوط فاضلاب در شهرستان ری دارد.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یك میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك، قیامدشت و حسن آباد است.
6003/1970
۰ نفر