۲۴ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۳۴
کد خبر: 83170902
T T
۰ نفر
صالح: ایران و عراق جایگاهی مهم و موثر در منطقه دارند

بغداد - ایرنا - 'برهم صالح' رئیس جمهوری عراق در دیدار 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه با وی، گفت: ایران و عراق دارای جایگاهی مهم و موثر در منطقه هستند.

به گزارش ایرنا، ظریف به اتفاق یك هیات بلندپایه در ادامه سفر خود به عراق، دوشنبه شب با حضور در كاخ ریاست جمهوری عراق، با برهم صالح دیدار و گفتگو كرد.
دو طرف در این دیدار در خصوص روابط میان ایران و عراق و تحولات منطقه و جهان بحث و تبادل نظر كردند.
صالح در این دیدار، بر اهمیت تقویت روابط با ایران تاكید كرد و گفت كه این امر نه تنها در راستای منافع دو ملت بلك به نفع امنیت و ثبات كل منطقه است.
وی گفت كه كشورهای منطقه امروز مسوولیتی بزرگ برای تلاش جهت عبور از بحران های موجود دارند و این امر باید از طریق راه حل سیاسی جهت حل مشكلات انجام شود.
رئیس جمهوری عراق افزود: شرایط دشوار و حساس كنونی در منطقه ما را وامی دارد با هماهنگی و تلاش مشترك به خلق یك گفتگوی مشترك و سازنده با همه طرف ها و با هدف ایجاد پایه های ثبات در منطقه كمك كنیم.
وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار بر تمایل تهران برای گسترش افق های همكاری و هماهنگی دوجانبه با عراق تاكید كرد.
ظریف گفت كه جمهوری اسلامی ایران در مرحله پیش رو و مرحله بازسازی نیز همچنان و در ابعاد مختلف حامی دولت و ملت عراق خواهد بود.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر دیروز یكشنبه در راس یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام یك سفر چهار روزه وارد بغداد شد و قرار است به شهرهای اربیل، سلیمانیه، كربلا و نجف نیز سفر كرده و علاوه بر دیدار با مقامات مختلف عراقی در چند همایش اقتصادی مشترك میان دو كشور نیز شركت كند.
ظریف در اولین روز سفرش علاوه بر دیدار با همتای عراقی و نخست وزیر عراق با رییس و اعضای فراكسیون اصلاح از فراكسیون های بزرگ پارلمان عراق دیدار كرده است.
وزیر امور خارجه كشورمان در دومین روز سفرش، دیدارهایش را با دبیركل جنبش اسلامی النجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف عراق آغاز و سپس با «محمد الحلبوسی» رییس پارلمان عراق و جمعی از سران فراكسیون ها و نیز «هادی العامری» رهبر و تعداد دیگری از اعضای فراكسیون سازندگی از فراكسیون های بزرگ پارلمان و همچنین 'ایاد علاوی' نخست وزیر اسبق عراق و رهبر ائتلاف الوطنیه این كشور و تعدادی از مسوولان این ائتلاف دیدار و گفتگو كرد.
خاورم*2**380*