۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83171664
T T
۰ نفر

2 بهمن سقوط كرده در گردنه ژالانه پاكسازي شد

۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83171664
2 بهمن سقوط كرده در گردنه ژالانه پاكسازي شد

سنندج - ايرنا - مسئول روابط عمومي اداره راهداري، حمل و نقل جاده اي سروآباد گفت: گردنه ژالانه اين شهرستان در شبانه روز گذشته شاهد سقوط 2 بهمن نيمه سنگين بود كه تمام آنها توسط راهداران پاكسازي شده است.

محمد شبرندي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 2 بهمن نيمه سنگين در محدوده گردنه ژالانه سقوط كرد و با حضور به موقع نيروهاي راهداري و پاك سازي و ايمن سازي شده است.
وي با اشاره به اينكه اكنون ارتفاع برف در گردنه ژالانه بيش از 40 سانتيمتر رسيده است، افزود: كولاك شديد، يخبندان سطح جاده و ديد افقي بسيار كم از عمده پديده هاي جوي در اين محدوده است.
شبرندي اضافه كرد: راهداران در روز گذشته در مسير اورامان دزلي 40 كيلومتر و محور سروآباد - كامياران 40 كيلومتر برف روبي انجام دادند.
وي يادآور شد: در اين مسيرها 180 دستگاه خودروي گرفتار در برف رهاسازي شد و اكنون در محورهاي سروآباد - اورامان - پاوه محدوده گردنه ژالانه تردد فقط با زنجير چرخ امكانپذير است.
شبرندي گفت: تمام مسيرهاي مواصلاتي راه هاي روستايي شهرستان سروآباد با تلاش راهداران باز و تردد در آنها جريان دارد.
به گزارش ايرنا، راهداران استان كردستان در طرح زمستاني بيش از هشت هزار و 500 كيلومتر از راه هاي استان را تحت پوشش قرار مي دهند كه شامل يك هزار و 900 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و 6 هزار و 600 كيلومتر در راه روستايي است.
استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود.
همچنين جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
3034/9102