۲۶ دی ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83172586
T T
۰ نفر
فروش فوق العاده، راهكار اصناف برای بازار شب عید

تهران- ایرنا- رئیس اتاق اصناف كشور گفت: از اصناف خواستیم با فروش فوق العاده و تخفیف های ویژه، زمینه سهولت خرید مردم در بازار شب عید را فراهم كنند.

به گزارش ایرنا، با نزدیك شدن به ماه های پایانی سال همواره دغدغه تامین كالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم و تنظیم بازار مطرح است؛ «سعید ممبینی» كه به تازگی ریاست اتاق اصناف كشور را عهده دار شده است، روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: یكی از نكات مورد تاكید به اصناف سراسر كشور برای شب عید آن است كه كمبود كالا همچون آجیل و خشكبار، میوه و اقلام تره باری مشاهده نشود زیرا سبب افزایش قیمت ها می شود.
وی، رصد بازار و مشاركت جدی در تنظیم بازار را دو خواسته مهم از اصناف اعلام كرد و گفت: الزامات قانونی همچون برچسب قیمت و نرخ نامه باید در محل نصب و اطلاع رسانی های لازم انجام شود.
رئیس اتاق اصناف كشور اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود، نگرانی مهم در بازار، تامین كالاهای اساسی است؛ البته دولت نیز تلاش خوبی در رفع برخی نیازها در واردات این نوع كالاها داشته است.

** ضرورت نظارت بر توزیع كالاهای اساسی
وی افزود: دولت با تخصیص ارز 4200 تومانی، كالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تامین می كند اما بحثی كه وجود دارد مربوط به توزیع این كالاهاست كه در قالب مشخص انجام نمی شود.
ممبینی گفت: توزیع این كالاها از طریق تعاونی ها و فروشگاه های زنجیره ای مورد انتقاد است و كنترلی بر شیوه توزیع آنها نیست.
وی گفت: شبكه توزیع اصناف آماده همكاری در توزیع این اقلام اساسی بوده و پیشنهاد ما این است كه به واحدهای صنفی نیز سهمیه ای برای توزیع اختصاص یابد اما دولت و با استقرار سامانه های نرم افزاری در محل، بر شیوه توزیع كنترل كند.
رئیس اتاق اصناف كشور گفت: البته این پیشنهاد به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز ارائه شد كه مورد استقبال قرار گرفت تا از این طریق كالاها در اختیار مصرف كنندگان اصلی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران دی ماه جاری اعلام كرد: در سه ماه پایانی امسال 50 هزار تن برنج، 57 هزار تن روغن خام برای تامین روغن خوراكی و 40 هزار تن شكر برای تنظیم بازار توزیع و عرضه می شود.
«یزدان سیف» افزود: با توجه به شرایط تحریم ها، از آغاز سال تاكنون 20 میلیون تن كالای اساسی تامین شده كه فقط 8.5 میلیون تن به مصرف داخلی رسیده و بنابراین كالای اساسی مورد نیاز سال آینده نیز تامین شده است.
اقتصام**9132*2025
۰ نفر