۲۶ دی ۱۳۹۷، ۹:۲۶
کد خبر: 83172655
T T
۰ نفر
بايد خروجي هيئات جوانان معرفتي باشد

كرج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان البرز و امام جمعه كرج گفت: بايد خروجي هيئت‌ها، جوانان علمي و معرفتي باشد و فرق آن‌ها با غير هيئتي‌ها مشخص شود.

به گزارش ايرنا، آيت الله سيد محمد مهدي حسيني همداني شامگاه سه شنبه در جلسه شوراي هيئات مذهبي شهرستان كرج افزود: شوراها بايد با دادن دستورالعمل‌هاي محتوايي هياتها را موظف كنند تا ضمن جلوگيري از سكولار شدن هياتها، برنامه‌هاي آموزشي نظام‌مند، احكام، جلسات قرآن، وعظ و خطابه داشته باشند.
وي ادامه داد: نمونه يك هيئت اسلامي هيئتي است كه نسبت به كميت و كيفيت امكانات، سازمان‌دهي داشته باشد و سعي كند كه مردمي پيش رود.
امام جمعه كرج تاكيد كرد: هياتها نمي‌توانند نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي اطراف خود بي‌تفاوت باشند بنابراين با توجه به اينكه آسيب‌هاي اجتماعي در مناطق مختلف متفاوت است بايد به‌صورت جدي در اين زمينه برنامه‌ريزي داشته باشند.
نماينده ولي‌فقيه در استان البرز از جمله برنامه‌هاي هدايتي هياتها را اختصاص دادن بخش مستقلي به كودكان و نوجوانان برشمرد و گفت: هياتها بايد براي قشر كودك و نوجوان، برنامه‌هاي مستقلي در قالب مهد و دارالقرآن داشته باشد و در مسير امر به‌ معروف و نهي از منكر نيز به ‌درستي عمل كنند.
آيت‌الله حسيني همداني در پايان هيئات را به فضاي مجازي توجه داد و گفت: از فضاي مجازي غافل نباشيد و داشتن كانال‌هاي مستقل، شبكه‌اي واحد براي متصل كردن سراسري هياتها شهر ايجاد كنيد.
در اين جلسه رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كرج و تعدادي از اعضا به ارائه گزارش از نحوه عملكرد شورا هياتها مذهبي كرج پرداختند.
8029/6993