۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83173005
T T
۰ نفر
امام جمعه تربت حیدریه: بقاع متبركه متعلق به اهل بیت(ع) است

تربت حیدریه- ایرنا- امام جمعه تربت حیدریه گفت: بقاع متبركه متعلق به اهل بیت(ع) است لذا نباید افراد سكولار و كسانی كه به شكلی با نظام جمهوری اسلامی زاویه دارند در این اماكن مقدس حضور داشته باشند.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز چهارشنبه در آیین غبارروبی و معارفه خادمان جدید بقعه متبركه مزار بی بی حسنیه تربت حیدریه افزود: در این حوزه باید از وجود كسانی كمك گرفته شود كه در راستای تحقق منویات رهبری عمل كنند. بقعه متبركه مزار بی بی حسنیه متعلق به اهل بیت(ع) لذا شایسته است در چنین مكانی معارف اهل بیت(ع) رعایت و ترویج شود.
وی ادامه داد: بر اساس معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید رفتار كرد و در مقابل از حضور افراد و افكاری كه در مسیر افكار ایشان نیست، جلوگیری شود. این مكان مقدس به همه اقشار جامعه و مردم تعلق دارد لذا باید شرایطی فراهم كنیم كه همگان بتوانند از این مكان فرهنگی و معنوی استفاده كنند و مردم نیز این مكان را متعلق به خود بدانند.
امام جمعه تربت حیدریه همچنین گفت: هر چند كار ساخت و ساز و طرحهای عمرانی باید انجام شود اما همه این‌ اقدامها در حكم كار حاشیه ای و مقدمه ای است برای یك كار فرهنگی بزرگ كه همان تبیین، تقویت افكار و اندیشه اهل بیت(ع) است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه نیز گفت: بقاع متبركه متعلق به اهل بیت(ع) است و ما نیز به عنوان متولی وظیفه داریم از میهمانان و زائران این اماكن مقدس پذیرایی كنیم.
حجت‌الاسلام جعفر نواییان افزود: در همین راستا به منظور ارائه خدمات ارزشمند بر خود لازم می دانیم از خادمانی در این بقاع متبرك استفاده كنیم كه از سر اخلاص و اظهار علاقه به خاندان پیامبر(ص) خود را شایسته خدمت به زائران می دانند.
مركز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 كیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/6121/1858