۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۳
کد خبر: 83173534
T T
۰ نفر
اخذ عوارض در محدوده طرح زوج و فرد غيرقانوني است

تهران- ايرنا- رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي شهر تهران با بيان اينكه اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد غيرقانوني است گفت: هر گونه الصاق اين طرح، به طرح ترافيك نيازمند كارشناسي است.

به گزارش ايرنا، محمد عليخاني روز چهارشنبه در حاشيه يكصد و شانزدهمين جلسه علني شوراي شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: شوراي ترافيك تهران مي تواند در خصوص محدوده ترافيك و زوج و فرد تصميمات مقتضي را اتخاذ كند اما شوراي شهر در تعيين محدوده ها و ساعات اجراي طرح نقشي ندارد.
وي ادامه داد: اجراي طرح زوج و فرد از درب منزل زماني اتفاق مي افتد كه در شرايط آلودگي هوا باشيم اما اگر اين طرح به صورت دائمي در تهران اجرا شود قطعا جواب نمي دهد چرا كه مردم اين طرح را دور مي زنند.
به گفته عليخاني، به عنوان مثال شهروندان با خريد 2 خودرو با پلاك هاي متفاوت در روزهاي مختلف هفته وارد اين محدوده مي شوند.
وي اضافه كرد: در كشورهاي ديگر نيز اين طرح شكست خورده است و تنها در مواقع اضطرار جواب مي دهد.
عليخاني تصريح كرد: اتصال طرح زوج و فرد به طرح ترافيك نيازمند كارشناسي است و بايد سريعتر تعيين و تكليف شود.
اين عضو شورا گفت كه در شوراي ترافيك تهران نيز به اين نتيجه رسيده اند كه دائمي شدن محدوده طرح زوج و فرد اشتباه است.
عليخاني در خصوص ثبت نام طرح ترافيك سال آينده نيز خاطرنشان كرد: معمولا چندماه مانده به سال جديد (به عنوان مثال بهمن) نحوه ثبت نام مشخص مي شود و احتمالا مسئولان منتظر تعيين تكليف محدوده زوج و فرد هستند تا هر چه سريعتر نسبت به اين اقدام كنند.
تهرام/9343//6139
۰ نفر