۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۴۸
کد خبر: 83173687
T T
۰ نفر
محیط كارهای سخت و زیان آور باید استاندارد سازی شود

كرمان - ایرنا- معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: باید به دنبال استانداردسازی محیط كارهای سخت و زیان آور باشیم زیرا این امر موجب امراض شغلی و حوادث ناشی از كار می شود.

به گزارش ایرنا، حاتم شاكرمی روز چهارشنبه در نشست سه جانبه گرایی با حضور تشكل های كارگری استان كرمان با بیان اینكه كارگر،كارفرما و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی باید بحث استانداردسازی شرایط محیط كار را جزو اولویت های اول قرار دهند افزود: این مهم را به عنوان یكی از برنامه ها دنبال خواهیم كرد.
وی با بیان اینكه به خواسته های كارگران براساس قانون رسیدگی می شود افزود: تشكل های كارگری استان با انجمن صنفی و شورای اسلامی كار هماهنگی و همكاری داشته باشند.
معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه یكی از سیاست های وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی توسعه و تشكیل تشكل های كارگری، كارفرمایی و بهره مند شدن كارگران از حقوق صنفی است گفت: اگر واحد كارگری خاصی خواهان انجمن صنفی و شورای اسلامی باشند؛ مخالف این نیستم و سیاست بر این است كه در همه واحدهای مشمول تشكل ها فعال باشند.
**روحیه تشكل گرایی باید تقویت شود
شاكرمی با بیان اینكه روحیه تشكل گرایی مهم تر از تشكل های كارگری است تصریح كرد: متاسفانه در برخی از واحدهای تولیدی فقط تشكل تشكیل می شود در حالی باید روحیه تشكل گرایی تقویت شود.
وی افزود: با آموزش می توان بحث هم افزایی و تشكل گرایی را تقویت كرد.
معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بیان داشت: متاسفانه در بسیاری از واحدهایی كه 10 سال پیش مشمول مشاغل سخت و زیان آور شده اند؛ هیچ اقدامی برای خروج از سخت و زیان آور محیط كار انجام نداده اند.
وی بیان داشت: براساس تحریم های سخت و ظالمانه در یك شرایط سخت و دشوار اقتصادی قرار داریم و عبور از این شرایط همت همگانی می طلبد.
معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: از شرایط موجود باید یك درك مشتركی داشته باشیم و بخشی نگری نگاه نكنیم.
شاكرمی با اشاره به اینكه برخی از واحدها به خاطر پرداخت كمتر حقوق دستمزد كارگران را در فهرست بیمه رد نمی كنند كه این خلاف قانون است بیان داشت: این مهم باید اصلاح شود در غیر این صورت با آن ها برخورد قانونی می شود.
وی با اشاره به اینكه بین مزد و هزینه های زندگی كارگران شكاف وجود دارد یادآورشد: تلاش می شود با همكاری شركای اجتماعی به یك دستمزد قابل قبولی برای كارگران برسیم.
نشست سه جانبه گرایی با حضور تشكل های كارگری،مدیركل تامین اجتماعی و مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان كرمان برگزار شد.
9895/ 5054
۰ نفر