۲۶ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 83173748
T T
۰ نفر
450 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال روستايي در كرمان پرداخت شد

كرمان - ايرنا - رئيس صندوق كارآفريني اميد استان كرمان از پرداخت 450 ميليارد ريال تسهيلات در قالب 545 طرح اشتغال روستايي طي سال جاري خبر داد و گفت: در اين طرح براي 938 نفر اشتغالزايي مستقيم ايجاد شده است.

فرهاد حكيمي نيا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد به روستاها در حوزه اقتصاد مقاومتي بصورت جدي توجه كرده است افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامي يكي از پايايه هاي اصلي اقتصاد مقاومتي را مردم مي دانند و متقعدند آحاد و اقشار مختلف بايد در اقتصاد كشور نقش داشته باشند.
وي با بيان اينكه روستاها نقش اساسي در توليد داخلي كشور را بر عهده دارند افزود: روستاها به دليل عوامل مختلف از جمله هزينه هاي پايين توليد، مكان و نيروي انساني نقش موثري در توليد دارند.
رئيس صندوق كارآفريني اميد استان كرمان با اشاره به اينكه طرح اشتغال پايدار روستايي توسط دولت تدبير و اميد در سال جاري آغاز و اجرايي شد گفت: صندوق كارآفريني اميد به عنوان يكي از موسسات عامل در اين طرح به وظيفه خود عمل مي كند.
حكيمي نيا از تخصيص 400 ميليارد ريال اعتبار استان كرمان در اين طرح خبر داد و تصريح كرد: صندوق كارآفريني استان كرمان به دليل حمايت و همكاري هاي استاندار توانسته زودتر از ساير استان ها اين اعتبار را جذب و پرداخت كند.
مديرعامل صندوق كارآفريني استان كرمان افزود: 450 ميليارد ريال تسهيلات در قالب 545 طرح اشتغال روستايي پرداخت شده و ساير پرونده ها در حال تكميل و ضمانت ها هستند.
وي افزود: طي 10 ماهه سال جاري در اين طرح براي 938 نفر اشتغالزايي مستقيم شده و بدين معني است كه سرانه هر اشتغال تقريباً 47 ميليون تومان است.
حكيمي نيا با بيان اينكه با كسب و كارهاي خرد و كوچك يكي از ظرفيت هاي است كه مي توان به آن تكيه كرد بيان داشت: اين كسب و كارها نيز در زمينه مبارزه با بيكاري نقش بسزايي دارد.
رئيس صندوق كارآفريني اميد كرمان با بيان اينكه محور كسب و كارهاي روستايي خرد و كوچك هستند تصريح كرد: صنايع كوچك انعطاف پذير هستند و به راحتي با بازار منطبق مي شوند و هزينه هاي توليد آن ها نسب به صنايع بزرگ پايين است و افراد زيادي را درگير مي كنند.
**تخصيص 700 ميليارد ريال ديگر به طرح هاي اشتغال پايدار استان كرمان
حكيمي نيا تصريح كرد: با توجه به ظرفيت و تحركي كه در راستاي طرح هاي اشتغال پايدار روستايي شكل گرفته؛ قرار است در فاز بعدي اين طرح 700 ميليارد ريال به اين استان تخصيص داده شود.
وي با اشاره به اينكه در اين شرايط اقتصادي برنامه ها و حمايت هاي خوبي از سوي دولت به كارآفرينان در قالب تسهيلات 6 درصد انجام مي شود يادآورشد: اين مهم فرصت ارزشمندي براي كارآفرينان است كه از اين برنامه هاي دولت استفاده كنند.
مديرعامل صندوق كارآفريني استان كرمان با بيان اينكه يكي از اضلاع اصلي اين طرح بانك ها و موسسات عامل و ضلع ديگر آن دستگاه هاي اجرايي كه شناسايي را انجام مي دهند و در رأس همه نماينده عالي دولت در استان هستند بيان داشت: بخش اعظم جذب اعتبارات در طرح هاي توسعه اي به دليل حمايت نماينده عالي دولت است.
**توجه به بوم گردي و گردشگري در طرح اشتغال پايدار روستايي
حكيمي نيا با اشاره به نقش صندوق كارآفريني اميد در تنش هاي كم آبي استان كرمان گفت: در حوزه شرق و جنوب استان كرمان تكيه بر روي گلخانه هاي هيدروپونيك است كه اين امر سهم بسزايي در بهره وري آب دارد.
وي با اشاره به اينكه در اين طرح مطالعات گسترده اي انجام شده است بيان داشت: محدويت هاي و بحران هاي آبي مد نظر قرار گرفته است.
رئيس صندوق كارآفريني اميد استان كرمان با اشاره به اينكه در كميته اعتباري صنايع تبديلي و كشاورزي مد نظر قرار گرفته است تصريح كرد: بوم گردي و گردشكري يكي از ظرفيت هاي عمده و اساسي استان كرمان است و سهم قابل توجهي در توسعه استان دارد.
حكيمي نيا با اشاره به اينكه بوم گري و گردشگري استان يكي از صنابع بزرگ جهاني محسوب مي شود افزود: در اين حوزه نيز روستائيان از اين تسهيلات بهره مند شدند.
وي با بيان اينكه گردشكردي معدني نيز يكي از مباحث جديد گردشگري است گفت: در اين حوزه شهرستان كوهبنان را حمايت كرده ايم تا از ظرفيت هاي اين منطقه نيز در راستاي توسعه گردشگري معدني استفاده شود.
**مصرف كنندگان از توليدكنندگان داخلي حمايت كنند
رئيس صندوق كارآفريني اميد استان كرمان با تاكيد بر حمايت از توليد داخلي تصريح كرد: مصرف كنندگان بايد از توليدكنندگان داخلي حمايت كنند تا اين واحدهاي توليدي به بلوغ برسند و با بازارهاي جهاني رقابت كنند.
حكيمي نيا با بيان اينكه خريد ما از يك كالاي ايراني به مثابه انتخابات مي ماند كه به آن رأي مي دهيم تصريح كرد: مهم ترين بازار و بزرگترين بازار را در داخل كشور داريم و اگر اين بازار ساماندهي و حمايت شود نياز به بازارهاي خارجي نخواهيم داشت.
وي با بيان اينكه طرح اشتغال پايدار روستايي در زمينه نشاط اميد به جامعه حائز اهميت است گفت: آينده استان كرمان بسيار روشن است زيرا مديريت استان با نگاه علمي به موضوعات اداره مي شود و توسعه استان چارچوب علمي به خود گرفته است.
3029/9895