۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱:۴۶
کد خبر: 83174907
T T
۰ نفر
هفت شهروند یمنی در حمله ائتلاف عربی به غرب یمن كشته شدند

تهران- ایرنا- «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب گفت: هفت شهروند یمنی در حمله پهپادهای ائتلاف متجاوز عربی به بندر الحدیده در غرب كشور كشته شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه تلویزیونی المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: پهپادهای ائتلاف متجاوز عربستان یكی از مواضع نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن را در شمال الحدیده هدف قرار دادند كه به كشته شدن این هفت شهروند انجامید.
سریع افزود: هدف قرار دادن نیروهای یمن در الحدیده ، نقض توافق سوئد است و ما از سازمان ملل متحد و ناظران توافق صلح می خواهیم این حمله را محكوم و عاملان آن را مجازات كنند.
وی اضافه كرد: بی توجهی به اقدامات دشمن در نقض توافق صلح، آنها را جری تر می كند و موجب می شود، دست به حملات بیشتری به الحدیده بزنند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه كرد: سكوت سازمان ملل متحد هیچ توجیهی ندارد به جز اینكه جامعه جهانی، برای طرف مقابل استثنا قرار داده است.
وی بار دیگر تأكید كرد: سازمان ملل متحد باید در این مسأله روشن عمل كند، تا ما نخواهیم برای دفاع از حقمان به این مساله پاسخ بدهیم.
در پی مذاكرات طرف های یمنی و اعلام مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد، آتش بس در یمن از 27 آذرماه گذشته آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاكنون از نقض مكرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی خبر داده اند.
این آتش بس به دنبال توافق دو طرف در چهارمین دور مذاكرات صلح یمن در استكهلم سوئد حاصل شد.
نمایندگان دولت نجات ملی و دولت فراری و مستعفی یمن 22 آذر گذشته پس از یك هفته مذاكره، درباره آتش بس در شهر و بندر الحدیده، بنادر «الصلیف» و «عین عیسی» به توافق رسیدند و برای عقب نشینی نیروهای نظامی دو طرف از شهر و بندر الحدیده نیز مهلت چهارده روزه تعیین شد.
شبس**9363**1859
۰ نفر