۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲
کد خبر: 83175095
T T
۰ نفر
پیكر10شهید دفاع مقدس ومدافع حرم درمشهد تشییع شد

مشهد - ایرنا - پیكرهای مطهر 10 شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم اهل بیت (ع) روز جمعه در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مشهد تشییع شدند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد جمعی از مسئولان اجرایی، نیرو های نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
پیكرهای چهار شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) به نام های سید خداداد حسینی، حسن قنبری، سید عزیز حسینی و سید حسن حسینی كه در نبرد با عوامل تكفیری و معاند در سوریه به شهادت رسیده اند پس از طواف در حرم مطهر رضوی در گلزار شهدای بهشت رضا (ع) مشهد به خاك سپرده شد.
پیكر شهید علی جان علیزاده یكی دیگر از شهدای مدافع حرم نیز در زمان دیگری خاكسپاری خواهد شد.
همچنین پیكرهای چهار نفر از پنج شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس كه از اتباع كشور عراق بوده و در جنگ تحمیلی در قالب سپاه بدر علیه رژیم صدام می جنگیدند، امروز پس از طواف در بارگاه منور رضوی برای تشییع به عراق منتقل شد.
این رزمندگان طی عملیات كربلای پنج به شهادت رسیدند.
پیكر شهید حسن عیسی زایی یكی دیگر از شهدای تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس نیز كه دی ماه سال 1365 در عملیات كربلای 6 در منطقه سومار به شهادت رسیده است پس از طواف در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برای تدفین به سرخس منتقل شد.
خراسان رضوی 17 هزار و 139 شهید، 48 هزار و 671 جانباز و سه هزار و 383 آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم كرده است.
3027 / 6053
۰ نفر