۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۰۹
کد خبر: 83175185
T T
۰ نفر
امدادگران مازندران 500 خودروی در راه مانده را رهایی دادند

ساری- ایرنا- برف، كولاك و یخبندان در جاده های مازندران باعث شد تا صدها دستگاه خودرو از شب گذشته تاكنون در محورهای مواصلاتی استان زمین گیر شوند كه با كمك امدادگران هلال احمر رهایی یافته اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مازندران روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در 24 ساعت گذشته 537 دستگاه خودرو در جاده های برفی استان گیر كردند كه با كمك امدادگران هدایت و رهایی یافتند.
غلامعلی فخاری افزود: در این مدت امدادگران به 544 خانوار به تعداد 2 هزار و 176 نفر كه در برف جاده های استان مازندران گرفتار شده بودند، خدمات لازم را ارائه كردند.
وی با اعلام این كه 136 نفر شب گذشته در پایگاههای جاده ای هلال احمر مازندران اسكان موقت داده شدند، گفت: 31 تیم عملیاتی متشكل از 128 امدادگر در برف و كولاك دو روز اخیر خدماتدهی به حادثه دیدگان را انجام می دادند .
فخاری افزود: 30 دستگاه ناوگان ترابری و تجهیزات شامل آمبولانس ، خودرو های كمك دار سبك ، نجات و آرگو در حادثه كولاك و برف دیروز مازندران به كار گرفته شد .
معاون هلال احمر مازندران نقاط حادثه دیده در برف اخیر را محور گلوگاه به دامغان حدفاصل توسكاچشمه تا سرخ گریوه، محور ساری به سمنان حدفاصل اسكارد تا تلمادره، محور سوادكوه حدفاصل منطقه دوآب تا سرچمن، محور هراز حدفاصل سه راهی بلده تا امام زاده هاشم، محور نوشهر به كجور منطقه دشت نظیر، محور كندوان حدفاصل منطقه ولی آباد تا تونل كندوان، محور های كلاردشت به عباس آباد و كلاردشت به مرزن آباد، محور دوهزار مناطق روستایی برسه ، گلستان محله ، شانه تراش در تنكابن، جاده هزار جریب نكا و محور رامسر به جنت رودبار اعلام كرد .
اواخر هفته گذشته با هشدار هواشناسی مازندران مبنی بر كاهش 18 درجه ای دما و بارش برف در ارتفاعات ، تمامی نیروهای امدادی استان به حالت آماده باش در آمدند.
مدیركل مدیریت بحران استانداری مازندران هم اعلام كرد كه هشدارهای بموقع هواشناسی و آماده باش دستگاههای خدمات رسان سبب شده است تا برف سنگین، باران شدید، تندباد و كولاك اخیر با خسارت جزیی همراه شود.
2096/1654
۰ نفر