۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷
کد خبر: 83176585
T T
۰ نفر

چنگيز: ايران مواظب حواشي عمان باشد

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷
کد خبر: 83176585
چنگيز: ايران مواظب حواشي عمان باشد

تهران- ايرنا- مهاجم اسبق تيم ملي فوتبال ايران گفت: هرگاه تيم هايي همچون عمان كه از نظر فني مقابل تيم هاي بزرگ كم بياورند بازي فيزيكي و حواشي را در دستور كار قرار مي دهند.

«عبدالعلي چنگيز» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشي ايرنا اظهار داشت: در بازي با عراق نمايش نه چندان خوبي را به نمايش گذاشتيم. البته بايد ديد تفكرات كارلوس كي روش براي اين مسابقه چه بوده است.
او افزود: مهم ترين مساله اي كه كي روش به آن توجه داشت صعود به عنوان تيم اول گروه بود تا براي مرحله حذفي در مسير آسان تري قرار بگيرد كه به هدفش رسيد. اين كه در گروهمان اول بشويم خواسته و آرزوي همه ايرانيان بود و تا حدي بايد به سرمربي تيم ملي حق داد كه دست به ريسك نزند.
مهاجم اسبق تيم ملي خاطرنشان ساخت: عمان حريفي سرسخت و خطرناك براي تيم ملي محسوب مي شود و نبايد آن ها را دست كم گرفت. اين تيم در بازي با ژاپن نشان داد در ضد حملات خطرناك است و مي تواند در سريعترين زمان ممكن توپ را از خط دفاع به خط حمله براي خلق موقعيت گل زني برساند. اين مساله به ويژه زماني مشخص مي شود كه هافبك هاي عمان توپ گيري مي كنند. در اين لحظات معمولا سه نفر به سمت محوطه تيم حريف مي روند و ضد حمله نسبتا پرتعدادي را شكل مي دهند.
چنگيز يادآور شد: دو تيم به خوبي از يكديگر شناخت دارند و از نقاط ضعف و قدرت هم باخبر هستند. سه بازي دور مقدماتي جام ملت هاي آسيا اين فرصت را در اختيار مربيان ايران و عمان گذاشت تا آناليز دقيقي به عملكرد هم داشته باشند.
وي با بيان اين كه تيم ملي نبايد تحت تاثير حاشيه هاي احتمالي عماني ها قرار بگيرد خاطرنشان ساخت: ايران بايد فوتبال تاكتيكي و هجومي را در دستور كار خود قرار دهد و به حريف اجازه ندهد دست به حاشيه سازي بزند. معمولا اگر تيم هايي همچون عمان كه از نظر فني مقابل تيم هاي بزرگ كم بياورند بازي فيزيكي و حواشي را در دستور كار قرار مي دهند.
پيشكسوت فوتبال ايران افزود: يكي از بهترين تيم هاي ملي خود در تمام ادوار را در اختيار داريم كه از كادر فني و بازيكنان بزرگي تشكيل شده است و توانايي هاي زيادي دارد و مي تواند به طلسم 43 قهرمان نشدن ايران در بزرگ ترين تورنمنت ملي قاره آسيا پايان داده و ما را به افتخاري بزرگ برساند.
او تاكيد كرد: در اين شراط حساس فعلي همه بايد حمايت از تيم ملي را دستور كار خود قرار دهيم و از پرداختن به مسائل حاشيه اي كه ممكن است به تيم ملي ضربه بزند خودداري كنيم. اگر اختلاف و با هر چيز ديگري نيز وجود دارد بايد آن را فراموش و به بعد از پايان جام ملت هاي آسيا موكول كرد.
چنگيز در پايان گفت: بهترين تركيب براي تيم ملي در بازي با عمان همان تركيبي است كه در اولين بازي خود مقابل يمن به ميدان رفت و توانست با نمايشي عالي و فوق العاده حريف خود را شكست دهد.
ورزشي**م.ت**2024
۰ نفر