۳۰ دی ۱۳۹۷، ۸:۳۹
کد خبر: 83176928
T T
۰ نفر
110هكتار از زمين هاي دولتي هرمزگان تحويل بنياد مسكن شد

بندرعباس- ايرنا- معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت: از نيمه دوم امسال تاكنون، 110 هكتار از زمين هاي ملي و دولتي اين استان در اختيار بنياد مسكن انقلاب اسلامي هرمزگان قرار گرفته است.

محمد درويش خواه روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: تحويل اين زمين ها در راستاي اجراي ماده چهار قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن انجام شده است.
وي بيان داشت: زمين هاي ياد شده در محدوده شهرستان هاي بندرعباس، ميناب و بندرخمير قرار دارد.
معاون حفاظت و امور اراضي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان اظهارداشت: واگذاري زمين ها به بنياد مسكن در جهت رفع نيازهاي مسكن، ساخت دهياري، تاسيس مركز بهداشتي و درماني، مدرسه، مسجد، تكايا و اماكن ورزشي صورت گرفته است.
درويش خواه اظهاراميدواري كرد تا پايان سالجاري بيش از يكهزار هكتار از زمين هاي ملي و دولتي هرمزگان پس از طي مراحل قانوني تحويل نمايندگان بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان شود.
وي گفت: همچنين امسال مطالبات ديگري از جمله 20 فقره از طرح هاي روستايي در شهرستان هاي هرمزگان توسط مشاوران منتخب بنياد مسكن انقلاب اسلامي به اداره كل منابع طبيعيي استان اعلام شده كه پس از تكميل اطلاعات و تصويب در شوراي توسعه و برنامه ريزي استان در مورد آنها تصميم گيري خواهد شد.
از مساحت 7 ميليون و 200 هزار هكتاري استان هرمزگان، 6 ميليون و 900 هزار هكتار جزو عرصه هاي منابع طبيعي است كه يك ميليون و 80 هزار هكتار آن جنگل، 4 ميليون و 93هزار هكتار مرتع و يك ميليون و 565 هزار هكتار آن را بيابان تشكيل مي دهد.
7195/6048