۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83177563
T T
۰ نفر
بخشی از ثبت سفارش واردات كالا به خانه های صنعت واگذار می شود

مشهد- ایرنا- خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از بررسی برنامه واگذاری ثبت سفارش واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی به خانه های صنعت و معدن استانها خبر داد.

خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی روز یكشنبه گزارش داد كه این موضوع در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با مسئولان اقتصادی و نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی در تهران مطرح شده است.
بر اساس این گزارش، رضا رحمانی در این دیدار كه به منظور رفع مشكلات و موانع رونق تولید انجام شد گفت: به زودی این مهم با هماهنگی لازم میسر خواهد شد و بخشی از وظایف وزارت صنعت در ثبت سفارش كالا به خانه های صنعت، معدن و تجارت در استانها محول خواهد شد.
وی همچنین بر حل مشكلات واحدهای تولیدی خراسان رضوی در زمینه تسهیلات ارزی تاكید و بیان كرد: تسهیلات ارزی واحدهای تولیدی باید با نرخ زمان عقد قرارداد تسویه شود.
نماینده مردم مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به مشكلات صنعتگران خراسانی اشاره كرد و خواستار رفع چالش های تولیدكنندگان بویژه در زمینه محدودیتهای ایجاد شده در ثبت سفارش مواد اولیه و مطالبات قطعه سازان شد.
نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیتهای تولید در استان گفت: برخی مشكلات كمر تولیدكنندگان را شكسته و برای آنها رمقی نگذاشته است، با این حال شاهدیم كه تولیدكنندگان با وجود همه مشكلات مردانه پای تولید ایستاده اند.
حسن حسینی افزود: در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان باید بخش دولتی به یاری تولیدكنندگان بشتابد.
در این دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به پرداخت جوایز صادراتی به خراسان رضوی قول مساعد داد.
7489/6053