۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۵
کد خبر: 83177955
T T
۰ نفر
مجتمع صنايع پايين دستي پتروشيمي مياندوآب احداث مي شود

مهاباد - ايرنا - فرماندار مياندوآب گفت: با دستور وزير صنعت، معدن و تجارت مجتمع صنايع پايين دستي پتروشيمي اين شهرستان احداث مي شود.

به گزارش ايرنا، مهدي قهرماني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جلسه روز گذشته با وزير صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: رحماني در اين ديدار پيگيري احداث مجتمع صنايع پايين دستي پتروشيمي با مشاركت سازمان گسترش و نوسازي صنايع در ايران را مورد تاكيد قرار داد.
وي افزود: همچنين وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص پيگيري احداث كارخانه توليد خودروهاي هيبريدي توسط بخش خصوصي در مياندوآب قول مساعد داد.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن، پيش بيني شد تا 2 ميليارد و 140 ميليون ريال اعتبار براي اجراي پروژه هاي عمراني در بخش آب، راهداري، امور عشاير به روستاهاي فاقد دهياري اين شهرستان پرداخت شود.
به گزارش ايرنا، طرح پتروشيمي مياندوآب همراه با پتروشيمي مهاباد در سال 1383 به عنوان يكي از طرح هاي ملي دولت در منطقه كلنگ زني شد و در همان سال نيز زمين مورد نياز براي اجراي طرح تامين و ديوار كشي شد ولي راكد ماند.
كار احداث مجتمع پتروشيمي مياندوآب معروف به واحد پلي اتيلن سنگين با ظرفيت توليد 175 هزار تن و با سرمايه پنج هزار ميليارد ريال از سال 1394 در مسير جاده مياندوآب - شاهين دژ آغاز شده و هم اكنون از 75 درصد پيشرفت فيزيكي برخوردار است.
9871/6185/2093