۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۰
کد خبر: 83178439
T T
۰ نفر
وزیر دفاع تركیه: آماده حمله به شمال شرق سوریه هستیم

آنكارا- ایرنا- خلوصی آكار وزیر دفاع تركیه گفت: برای انجام عملیات نظامی در منبج و شرق فرات آماده‌ایم.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت خبری تایم تورك در روز دوشنبه، خلوصی آكار وزیر دفاع تركیه با اشاره به اولین سالگرد عملیات شاخه زیتون (عفرین) گفت: ارتش تركیه در عملیات شاخه زیتون به مانند دیگر عملیات‌ها موفقیت بزرگی به دست آورد. اكنون مسأله‌ای كه با آن مواجهیم، منبج و شرق فرات می‌باشد.
آكار با تأكید بر اینكه ارتش تركیه برای انجام حمله به شمال شرق سوریه آمادگی كامل را داراست، افزود: در زمان مناسب، عملیات لازم در این منطقه انجام خواهد شد.
این در حالی است كه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تركیه نیز در نخستین سالروز آغاز عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه در ارتباط با حمله تروریستی در عفرین در ارتباط تصویری گفت: تروریست ها هیچگاه قادر به ممانعت از مبارزه ما در عفرین نخواهند بود.
وی اظهار داشت: «مقدس بودن عملیات عفرین كه علیه تروریست ها با حساسیت بسیار بالا انجام می شود فراموش شدنی نیست. مبارزه ما در عفرین در خاطرات مان ثبت خواهد شد.»
اردوغان در ارتباط با حمله تروریستی اخیر در عفرین نیز تاكید كرد: تروریست ها هیچگاه قادر به ممانعت از مبارزه ما در عفرین نخواهند بود. مبارزه ما در عفرین، جرابلس و الباب بدون وقفه ادامه خواهد یافت. آنان قادر به توقف ارتش تركیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه نخواهند بود.
ارتش تركیه از روز 20 ژانویه 2018(30 دی ماه 1396) با حمله به خاك سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه با هدف مبارزه با نیروهای كُرد آغاز كرد و پس از دو ماه این منطقه را تحت كنترل خود درآورد و همچنان با استقرار نیروهای خود در مرزهای مشترك با سوریه، در حالت آماده باش به سر می برد.
دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت تركیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، حضور نیروهای تركیه در خاك خود را مغایر با قوانین بین المللی عنوان كرده و خواستار پایان دادن به این حضور غیرقانونی شد.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا نیز ماه گذشته از خروج نیروهای ارتش این كشور از خاك سوریه خبر داد كه به گفته كارشناسان پایان یافتن حضور نیروهای آمریكایی در سوریه، به آنكارا فرصت بلند پروازی بیشتری را در این كشور خواهد داد.
خاورم**9489**1144