۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83178889
T T
۰ نفر
چهار كشتی همزمان در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شد

چابهار - ایرنا - مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار عملیات تخلیه و بارگیری همزمان چهار كشتی شامل كانتینری، فله بر و تانكر در بندر شهید بهشتی چابهار انجام شد.

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره برداری از تجهیزات استراتژیك مدرن و دستگاه های مكنده غلات با نرخ تخلیه 600 تن در ساعت در بندر شهید بهشتی امكان پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری همزمان انواع كشتی های حمل كالای كانتینری و فله بر با آبخور بالا در بندر چابهار فراهم شده است.
وی بیان كرد: در این راستا هم اینك چهار كشتی به طور همزمان در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه و بارگیری آنها بدون وقفه و با سرعت در حال انجام است.
مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: «كشتی فله بر ماچراس» حامل 72 هزار و 459 تن ذرت وارداتی به طور مستقیم از مبدا برزیل بوده كه عملیات تخلیه آن در حال انجام است.
وی خاطرنشان كرد: تخلیه كالای این كشتی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار برای مصارف داخلی كشور و استانهای شرقی است كه حمل از طریق این بندر می تواند موجب بهبود فرآیند عملیاتی، كاهش زمان حمل و قیمت تمام شده محصول برای مصرف كنندگان این نوع كالا شود.
آقایی ادامه داد: «كشتی آبا» حامل 20 هزار تن گندم كابوتاژی از بندر امام خمینی(ره) است كه دومین محموله كابوتاژ داخلیست كه بواسطه حمل دریایی كاهش قابل توجهی در هزینه حمل و مدت زمان حمل دارد.
مدیر كل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: «كشتی كانتینری نگار» كه از مقصد بندرعباس وارد این بندر شده به سرعت پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری كانتینرهای آن در حال انجام است.
وی ادامه داد: «تانكر نفتی» حامل بیش از 31 هزار تن مواد نفتی شامل نفت گاز و بنزین از بندر لاوان نیز در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه آن نیز مراحل پایانی را طی می كند.
3043**3213