۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳
کد خبر: 83179693
T T
۰ نفر

جام جهاني فوتبال زير بزرگترين خيمه دنيا

۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۲۳
کد خبر: 83179693
جام جهاني فوتبال زير بزرگترين خيمه دنيا

تهران - ايرنا - حساب كاربري 'به سوي 2022' متعلق به كميته عالي پروژه ها و ميراث جام جهاني قطر از انجام عمليات نهايي ورزشگاه 'البيت' در شهر خور اين كشور كه قرار است يكي از هشت ورزشگاه ميزبان جام جهاني باشد خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني الخليج اون لاين، اين حساب كاربري با انتشار عكسي از ورزشگاه در حال ساخت البيت نوشت: اين بزرگترين خيمه در جهان است كه قرار است در زمستان 2022 ميزبان ديدارهاي جام جهاني باشد.
ورزشگاه البيت در شهر خور شمالي قطر واقع شده و سازه آن الهام گرفته از خميه كه صحرانشين هاي قطر و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس براي سكونت از آن استفاده مي كنند، است.
به گفته ناظران معماري، ورزشگاه البيت يك نماد معماري منحصر به فرد است كه در طراحي آن از ميراث فرهنگي قطر استفاده شده و سقف آن انعطاف پذير و نصب آن آسان است و در مدت زمان 20 دقيقه برچيده مي شود.
ظرفيت اين ورزشگاه 60 هزار نفر طراحي شده و براي برگزاري ديدارهاي جام جهاني قطر تا مرحله نيمه نهايي قابل استفاده است كه پس از برگزاري جام جهاني اين ظرفيت به 30 هزار نفر كاهش خواهد يافت و مابقي صندلي هاي آن براي كمك به ورزش كشورهاي درحال توسعه به اين كشورها اهدا خواهد شد.
محمد احمد مدير پروژه ورزشگاه البيت به پايگاه اطلاع رساني خليج اون لاين گفت: عمليات ساخت اين ورزشگاه تا نيمه دسامبر گذشته بيش از 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و تا پايان سالجاري ميلادي تكميل خواهد شد.
قطر براي ميزباني جام جهاني 2022 هشت ورزشگاه را طراحي كرده است كه ورزشگاه بين المللي خليفه را در ماه مه 2017 افتتاح كرد و قرار است در سال جاري ميلادي ( 2019 ) ورزشگاههاي الوكره و البيت را افتتاح كند.
همچنين قرار است ورزشگاههاي الثمامه، الريان، المدينه التعليميه ( شهرك آموزش)، راس ابو عبود و لوسيل را در سال 2020 يعني 2 سال قبل از شروع جام جهاني تكميل كند.
قطر از لحظه اي كه ميزباني مسابقات جام جهاني را در 2 دسامبر 2010 به دست آورد، برنامه هاي وسيعي را براي ميزباني هرچه بهتر جام جهاني سازماندهي كرد.
در اواسط ماه جولاي گذشته شيخ تميم بن حمد آل ثاني امير قطر بصورت رسمي ميزباني بعدي جام جهاني كه از 21 نوامبر تا 18 دسامبر سال 2022 برگزار خواهد شد را دريافت كرد.
براي ميزباني مسابقات فوتبال جام جهاني دوحه پروژه هاي زير ساختي متعددي را از جمله ساخت هتل، فرودگاه، بنادر، ورزشگاه، بيمارستان، بزرگراه، حمل و نقل و راه آهن را اغاز كرده است تا در سال 2022 ميزبان بيش از يك ميليون و 500 هزار طرفدار تماشاگر و علاقه مند به فوتبال از سراسر جهان باشد.
2093**2024
۰ نفر