۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 83179823
T T
۰ نفر
235 دانشجوي خارجي در دانشگاه علوم پزشكي تحصيل مي‌كنند

كرمانشاه - ايرنا - معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه ، تعداد دانشجويان خارج از كشور شاغل در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه را 235 دانشجو اعلام كرد و گفت: اين دانشجويان در رشته هاي مختلف تحصيل مي كنند.

محمدرضا غلامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين دانشجويان از كشورهاي مختلف براي علم آموزي به دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه مراجعه مي‌كنند، اظهار داشت: دانشجويان كشورهايي همچون نروژ، آلمان، سومالي، پاكستان، عراق و كشورهاي ديگر دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه را براي كسب علم و دانش انتخاب كرده‌اند.
وي با بيان اينكه پنج ميليارد تومان در 2 سال گذشته براي بازسازي خوابگاه‌هاي دانشگاه علوم پزشكي استان كرمانشاه هزينه شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه خوابگاه در اختيار دانشجويان ملي و روزانه قرار مي‌دهد ولي براساس آيين نامه اسكان دانشجويان ابلاغي از وزارت بهداشت تعهدي براي در اختيار قرار دادن خوابگاه براي دانشجويان پرديس و بين‌الملل ندارد.
وي با بيان اينكه قريب به يك هزار و 500 نفر از دانشجويان در خوابگاهاي دانشگاه علوم پزشكي ساكن هستند، بيان كرد: خوابگاه دختران شامل خوابگاه مفتح، بوستان، طالقاني و بنت الهدي با حدود 819 و خوابگاه پسران شامل مفتح، بوستان و شهيد الواني كه هم‌ اكنون 589 نفر از دانشجويان در آن ساكن هستند.
غلامي با اشاره به اينكه در وزارت بهداشت برخلاف وزارت علوم و ساير دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگي و دانشجويي ادغام شده است، افزود: در مورد تشكل‌ها و انجمن‌هاي اداره فرهنگي دانشگاه 29 كانون دانشجويي در حيطه‌هاي فرهنگي هنري، پنج كانون مذهبي و 28 انجمن علمي كه بحث‌هاي علمي در آن براي دانشجويان با رشته خود در نظر گرفته است.
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه با بيان اينكه دانشگاه علوم پزشكي استان متولي گروه دانشجو، كارمند و اعضاي هيات علمي است، افزود: اين دانشگاه متولي پنج هزار دانشجو، 16 هزار كارمند و 400 نفر از اعضاي هيات علمي است.
وي با بيان اينكه قريب به 15 روانپزشك و روانشناس در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه حضور دارند و هر دانشجو با داشتن پرونده الكترونيك سلامت از صحت سلامت روحي و جسمي بررسي مي‌شود، بيان كرد: اداره مشاوره در تمام دانشكده‌ها و خوابگاه‌ها براساس جدول زمانبندي مشخص در حال فعاليت است و خدمات مشاوره به دانشجويان در سطح يك براي مشكلات جزيي و در سطح 2 براي مشكلات حاد مانند مسائل عاطفي و در سطح سه مراجعه به روانپزشك به دانشجويان ارائه خدمت مي‌كنند.
معاون فرهنگي و دانشجويي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه با بيان اينكه يك خط تلفني شبانه روزي پاسخگوي مسائل دانشجويان است، بيان كرد: مشكلات در روابط عاطفي زمينه ساز آسيب‌هاي جتماعي ديگر در دانشجويان مي‌شود بنابراين تمام سعي مسئولان گروه مشاوره بر اين است كه راه حل‌هاي مناسبي براي اين آسيب جدي در دانشجويان شود.
غلامي از دانشجويان به عنوان سرمايه و آينده‌ سازان كشور ياد كرد و گفت: حضور مشاوران متخصص در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، فرصتي براي تقويت روحيه دانشجويان و افزايش نشاط در دانشگاه‌ ها است و بي‌شك با استمرار بيشتر مشاوران در دانشگاه شاهد كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در دانشگاه‌ها خواهيم بود.
دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كرمانشاه در سال 1347 با مدرسه عالي پرستاري كار خود را آغاز كرد و سپس در سال 1354 با تبديل شدن به دانشكده پزشكي به خدمت رساني به مردم خطه غرب كشور همت گماشت.
دانشكده پزشكي پس از انقلاب شكوهمند اسلامي در سال 1364 با تبديل شدن به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني كرمانشاه قوام بيشتري گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوري و تلاش براي پيشرفت علوم پزشكي و پيراپزشكي پرداخت.
اين دانشگاه هم اكنون داراي هشت معاونت، هشت دانشكده، هفت مركز آموزشي درماني در شهرستان كرمانشاه، 17 بيمارستان و 14 شبكه بهداشت و درمان در شهرستان ها است.
دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه هشت دانشكده دانشكده هاي پزشكي، دندانپزشكي، داروسازي، پرستاري و مامايي، بهداشت، تغذيه، پيراپزشكي و دانشكده پرستاري سنقر و كليايي دارد.
85 رشته تحصيلي در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در مقاطع مختلف داير است كه از اين تعداد 14 رشته در مقطع PHD (دكتراي تخصصي) است و 20 رشته در دستياري تخصصي، سه رشته دكتراي عمومي (پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي)، 25 رشته كارشناسي ارشد، 22 رشته كارشناسي و 2 رشته كارداني است.
اين دانشگاه همچنين 453 عضو هيات علمي دارد.
استان كرمانشاه در مجموع بيش از 100 هزار دانشجو دارد.
3033/8066