۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۸
کد خبر: 83180062
T T
۰ نفر
نقشه آزادي متهم پرونده ميلياردي گلستان ناكام ماند

گرگان - ايرنا - رييس كل دادگستري گلستان گفت: نقشه آزادي غير قانوني يكي از سه متهم اصلي پرونده معروف به 'پرهام آزادشهر' از طريق ارايه اسناد جعلي با هوشياري بازپرس پرونده ناكام ماند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ايرنا به نقل از روابط عمومي دادگستري گلستان هادي هاشميان اظهار داشت: روز گذشته چند نفر در مراجعه به دادسراي گرگان و ارايه برگه اي با مُهرجعل شده بازپرسي دادسراي پاكدشت و ثبت اسناد و املاك قصد فراري داشتن اين متهم را داشتند اما با شك بازپرس و پيگيري از دادسراي پاكدشت ورامين، جعلي و فاقد اعتبار بودن اين برگه ها مشخص شد.
وي بيان كرد: متهم با قرار وثيقه يك هزار ميليارد ريالي زنداني است.
رييس كل دادگستري گلستان افزود: اسناد ارايه شده به بازپرسي، مربوط به پاكدشت ورامين استان تهران بود و براي بررسي درستي يا نادرستي اسناد و توقيف اسناد، نيابت قضايي براي دادسراي پاكدشت صادر شد.
هاشميان ادامه داد: در اين رابطه 3 نفر بازداشت شدند.
و گفت: در بازجويي اوليه اين افراد اقرار كردند، براي توقيف سند و آزادي، متهم به آنان وعده 40 ميليارد ريال داد كه 3 ميليارد ريال آن را به صورت پيش پرداخت دريافت كردند.
هاشميان گفت : پرونده معروف به پرهام آزادشهر سه متهم اصلي دارد كه همگي در زندان هستند.
اين افراد از 3 هزار نفر در استان هاي گلستان و سيستان و بلوچستان بيش از 2 هزار ميليارد ريال كلاهبرداري كردند.
اين پرونده در دادسراي شهرستان سرباز استان سيستان و بلوچستان در حال رسيدگي بود اما با توجه به اين كه بيشتر مالباختگان گلستاني هستند با پيگيري دادگستري استان، پرونده براي ادامه رسيدگي به دادسراي گرگان منتقل شد .
3091