۳ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۰۴
کد خبر: 83180737
T T
۰ نفر
ميزگرد «نقش تورهاي گردشگري» در ايرنا سمنان برگزار شد

سمنان- ايرنا- ميزگرد «نقش تورها در توسعه گردشگري» شامگاه سه شنبه در خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) استان سمنان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، در اين ميزگرد، رحمان فرماني معاون گردشگري و سرمايه گذاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، جواد خرميان رئيس هيات مديره آژانس هاي مسافرتي استان، محمدعلي دادور عضو هيات رئيسه جامعه هتلداران استان و مژگان سنگي راهنماي گردشگري استان سمنان حضور داشتند.
كارشناسان حاضر در ميزگرد ايرنا، از گردشگري به عنوان صنعتي درآمدزا، اشتغالزا و محور توسعه و ترقي كشور ياد كردند و معرفي ظرفيت هاي گردشگري را راهكار رونق اين صنعت برشمردند.
به اعتقاد حاضران در ميزگرد ايرنا، گردشگري در دنيا ضامن صلح و پيشرفت است و راهنمايان گردشگري مي توانند به عنوان سربازان جنگ نرم معرّف فرهنگ صلح دوستي ايران در جامعه جهاني باشند.
به باور حاضران در ميزگرد، فضاي مجازي ابزاري مناسب براي بازاريابي نوين و معرفي ظرفيت هاي گردشگري براي جذب گردشگر است، اما اكنون تورهاي مجاز در استفاده از اين ظرفيت عملكرد مطلوب ندارند، به گفته كارشناسان، فعاليت تورهاي غيرمجاز گردشگري نوعي چالش براي طبيعت و فعاليت هاي مجاز حوزه گردشگري تلقي مي شود و اين امر در صورت تداوم به گردشگري رسمي كشور ضربه جدي مي زند.
حاضران در اين ميزگرد گفتند: دولت بزرگترين رقيب بخش خصوصي براي رونق صنعت گردشگري است و فعاليت مهمانسراهاي بخش دولتي نوعي موازي كاري و مخل فعاليت رونق گردشگري محسوب مي شود.
آنها وجود مهمانسراهاي دستگاه هاي اجرايي را نوعي موازي كاري دولت با بخش خصوصي عنوان و خاطرنشان كردند: مهمانسراهاي دولتي همانند تسهيلات با كارمزد بالاي بانكي قدرت ادامه فعاليت را از هتلداران گرفته است.
به گفته صاحبنظران، افزايش نشاط، كاهش ترافيك جاده اي و كاهش حوادث، كاهش هزينه هاي سفر و نداشتن دغدغه براي اقامت و تغذيه را از مزاياي استفاده از تورهاي گردشگري عنوان كردند.
به اعتقاد صاحبنظران در صنعت گردشگري آنچه كه اهميت دارد گردشگران خارجي است كه مي تواند ارز را به كشور وارد كند و توسعه صنعت گردشگري در استان سمنان به دليل فقدان زيرساخت هايي مانند فرهنگ برخورد مناسب با گردشگر، كمبود زيرساخت هاي بهداشتي، مشكلات حمل و نقل و كمبود رستوران هايي با استانداردهاي بين المللي از مبدا تا مقصد با چالش مواجه است و وجود اين چالش ها مانع از رغبت تورهاي گردشگري براي سفر به اين استان است.
استان سمنان از مواهب طبيعي و جاذبه هاي گردشگرپذير متعدد در حوزه هاي تاريخي، اقتصادي، طبيعي، فرهنگي و مذهبي، برخوردار است و معرفي آنها توسط مديران تورهاي تفريحي و گردشگري، در جذب بيشتر مسافران و ماندگاري آنها موثر است.
به گزارش ايرنا، 649 اثر تاريخي استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاريخانه دامغان، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و كاروانسراي ده‌نمك از جمله آثار تاريخي ثبت شده در فهرست ملي است.
شرح كامل اين ميزگرد روز يكشنبه هفتم بهمن 97 در خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا) سمنان منتشر مي شود.
7342/6103