۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 83181724
T T
۰ نفر

اكوسیستم ساحل بندرعباس در حال تغییر است

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 83181724
اكوسیستم ساحل بندرعباس در حال تغییر است

بندرعباس - ایرنا - رییس مركز اقیانوس شناسی خلیج فارس گفت: اكوسیستم ساحل بندرعباس به دلیل فعالیت های انسانی در حال تغییر است.

صمد حمزه ئی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییرهای انسانی زیادی در ساحل بندرعباس و ورود آلاینده های مختلف باعث شده جوامع دریایی ساكن در مناطق جزر و مدی و ساحلی در حال جا به جایی باشند كه در این تغییر گونه های مفید جای خود را به گونه های غیر مفید می دهند.
وی تاكید كرد: تغییرهای شدیدی كه در تنوع زیستی موجودات زنده ساحلی و دریایی ایجاد شده با سرعت بالایی درحال افزایش است.
وی خاطرنشان كرد: میانگین غلظت ذره های آلاینده در هر مترمعكب آب دریا در ساحل بندرعباس 2 برابر میزان استاندارد بوده و در برخی مناطق این غلظت به پنج برابر هم می رسد.
رییس مركز اقیانوس شناسی خلیج فارس اظهار داشت: باید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشكل های ساحل بندرعباس، پیش از آنكه به مرحله بی بازگشت برسند، اقدام شود.
حمزه ئییاد آور شد: تخریب اكوسیستم دریایی ساحل شهر بندرعباس آثار نامطلوبی بر روی زندگی و سلامت ساحل نشینان خواهد داشت و در آینده مشكل های فراوانی را ایجاد خواهد كرد.

** آلایندگی ساحل بندرعباس برای گردشگری مشكل ساز می شود
رییس مركز اقیانوس شناسی خلیج فارس تصریح كرد: ورود آلاینده ها به ساحل بندرعباس با منشا خشكی و دریا بیش از توان اكولوژیكی این ساحل برای خودپالایی است و درنتیجه مقدار فراوانی از آلودگی ها در آب دریا و یا رسوبات ساحلی باقی می ماند.
حمزه ئی افزود: این موجب می شود استفاده از ساحل و دریا برای مقاصد تفریحی، گردشگری، اقتصادی و شیلاتی دچار مشكل شود.
وی اضافه كرد: به منظور جلوگیری از این تغییرهای مخرب باید پژوهش جامعی بر روی عوامل مخرب متعدد در ساحل شهر بندرعباس انجام شود.
وی ادامه داد: این پژوهش ابعاد دقیق مشكل ها را مشخص می كند و سپس می توان راه حل های پیشنهادی را ارزیابی و انجام داد.
3219 /6048 / 2339