۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83182332
T T
۰ نفر

جنگنده های چین برفراز تایوان قدرت نمایی كردند

۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83182332
جنگنده های چین برفراز تایوان قدرت نمایی كردند

پكن- ایرنا- به دنبال هشدارهای متقابل چین و تایوان به یكدیگر شماری از جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی چین با پرواز در اطراف تایوان به این جزیره هشدار دادند.

به گزارش ایرنا روزنامه تایوان نیوز روز پنجشنبه گزارش كرد از جمله این هواپیماها می توان به جت جنگنده سوخو 30 و هواپیمای شناسایی پیشرفته « وای 8 » چین اشاره كرد.
این اتفاق در شرایطی می افتد كه 'تسای اینگ ون' رهبر تایوان گفته است هرگز حاضر نیست در برابر پذیرش اصل یك چین با پكن وارد مذاكره شود.
چین هم اصرار می ورزد اگر دولت تایوان این اصل را قبول نكند نمی توان وارد گفت و گو شد و روابط با تنش های بیشتری همراه خواهد شد و تایوان در نهایت راهی بجز وحدت با پكن نخواهد داشت ولو اینكه این كار با زور انجام شود.
همزمان با پرواز این جنگنده ها، وزارت دفاع تایوان اعلام كرد شماری از جنگنده های خود را به آسمان بلند كرده و تلاش كرده است با این اقدام چین مقابله كند.
رزمایش هوایی چین بر فراز تنگه تایوان در حالی انجام می شود كه آمریكا اعلام كرده است اعزام ناو هواپیمابر به تایوان را منتفی نمی داند و همین باعث قدرت نمایی پكن در این منطقه شده است.
ارتش چین انجام این تمرینات از روز سه شنبه این هفته به این طرف را مورد تایید قرار داده و افزوده است كه هواپیماهای چین پس از این پروازها راهی منطقه اقیانوس آرام غربی شده اند.
وزارت دفاع تایوان اما پس از اینكه جنگنده های چین به حریم هوایی این جزیره نزدیك شدند در بیانیه خود به مردم تایوان هشدار داد كه نباید مرعوب چین شوند.
از سال 2016 میلادی كه خانم تسای از حزب استقلال طلب دمكراتیك ترقیخواه قدرت را در تایوان بدست گرفت چین بارها رزمایش هایی را با حضور ناوها و جنگنده های خود در اطراف این منطقه و در تنگه تایوان برگزار كرده است.
رییس جمهوری خلق چین كه فرماندهی ارتش را نیز برعهده دارد در ابتدای سال جاری میلادی با هشداری قوی و شدید اللحن به تایوان گفت چین برای رسیدن به وحدت دو طرف از هر ابزاری كه لازم باشد استفاده خواهد كرد.
آساق**231**1904**