۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83184008
T T
۰ نفر

براي صدور مجوز كنسرت موسيقي كُردي مشكلي نداريم

۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83184008
براي صدور مجوز كنسرت موسيقي كُردي مشكلي نداريم

كرمانشاه - ايرنا - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه ، با بيان اينكه از برگزاري كنسرت هاي موسيقي در استان حمايت و استقبال مي كنيم، گفت: مشكلي براي صدور مجوز كنسرت موسيقي فولكلور و سنتي كُردي در استان نداريم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام رحيم جعفري روز شنبه در نشست خبري با خبرنگاران استان در سرسراي اجتماعات اداره كل ارشاد استان افزود: برگزاري كنسرت ها تابع قوانين و مقرراتي است كه هر هنرمند و يا برگزاركننده كنسرت ها اين قوانين و مقررات را رعايت كنند مجوز برگزاري براي آنها صادر مي شود.
وي ياداور شد كه ما در زمينه برگزاري كنسرت در استان چه كُردي و چه غيركُردي مشكلي نداريم و هركسي درخواست كنسرت بدهد مجوز صادر مي كنيم.
وي اين نكته را نيز يادآوري كرد كه از صفر تا صد، صدور مجوز كنسرت ها در استان در دست اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه است.
وي همچنين به درخواست يكي از هنرمندان استان كه گفته بود مجوز برگزاري كنسرت در كرمانشاه برايم صادر نمي شود نيز گفت: درخواست اين هنرمند به اداره كل رسيده و ما مشكلي براي صدور مجوز نداريم اما پيشنهاد كرديم اين كنسرت را در مناطق زلزله زده برگزار كند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه در ادامه اين نشست خبري به برگزاري 51 كنسرت سنتي و پاپ در استان در سال جاري خبر داد و در پاسخ به سوالي در زمينه برگزاري كنسرت بانوان نيز گفت: ما از برگزاري آيين هاي شاد در استان استقبال مي كنيم و براي كنسرت بانوان نيز اقدام هايي انجام داده ايم كه اميدواريم به زودي به نتيجه برسيم.
حجت الاسلام جعفري ، يكي از اقدام هاي مهم در 2 سال اخير در حوزه موسيقي را راه اندازي پنج خانه موسيقي ذكر كرد و افزود: خانه تنبور در گهواره، هوره در اسلام آباد غرب، ممور در هرسين، دف در پاوه راه اندازي شده و خانه سياچمانه در نوسود نيز در مرحله نهايي است و به زودي راه اندازي مي شود.
او استقبال مردم از راه اندازي اين خانه ها را خوب و پرشور توصيف كرد و اظهار داشت: اين خانه ها در حفظ، تقويت و ترويج موسيقي محلي بسيار موثر هستند.
او در پاسخ به سوالي در مورد گراني نرخ بليط كنسرت ها نيز گفت: نرخ بليط ها تابع شرايط اقتصادي بازار است و بايد به ميزاني باشد كه براي هنرمندان و شركت برگزار كننده صرفه اقتصادي داشته باشد.
وي اضافه كرد كه ما بر نرخ بليط كنسرت ها نظارت داريم و تا جايي كه مقدور باشد تلاش مي كنيم كه نرخ ها پايين باشد كه همه اقشار مردم بتوانند از برنامه هاي فرهنگي استفاده كنند.
3033/8066