۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 83185407
T T
۰ نفر
دهها مزدور در مواجهه با انصارلله یمن به هلاكت رسیدند

تهران - ایرنا - نیروهای ارتش و كمیته های مردمی یمن امروز (یكشنبه) در مقابله با حمله اتئلاف به سركردگی عربستان به یك پایگاه نظامی، ده ها مزدور سعودی را به هلاكت رسانند.

به گزارش ایرنا، یك منبع نظامی به پایگاه خبری 'المسیره' وابسته به 'جنبش انصار الله' گفت كه رزمندگان ارتش و كمیته های مردمی موفق شدند، حمله گسترده ائتلاف به سركردگی عربستان را به پایگاه 'شجع' در مرز 'نجران' در هم بكوبند كه در این میان ده ها نفر از مزدوران سعودی به هلاكت رسیدند و تعدادی دیگر هم مجروح شدند.
این منبع افزود: نیروهای ارتش و كمیته های مردمی دیروز (شنبه) نیز عملیات هجومی به پایگاه های مزدوران در منطقه 'الطلعه' ترتیب دادند و توانستند ارتفاعات مجاور این منطقه را به كنترل خود درآورند.
منبع نظامی یمنی از تعداد دقیق كشته شدگان مزدور سعودی در نبرد با نیروهای جنبش انصارالله گزارشی اعلام نكرد.

**بالا گرفتن حملات ائتلاف عربستان یمن در 24 ساعت گذشته
به گزارش ایرنا از پایگاه رسمی جنبش انصار الله یمن، نیروهای هوایی ائتلاف سعودی - اماراتی در 24 ساعت گذشته در مجموعه حملاتی به استان های 'صنعاء، صعده و حجه'، خسارات فراوانی به اموال شهروندان یمنی وارد كرده اند.
در همین راستا یك منبع امنیتی یمن اعلام كرد كه نیروهای هوایی ائتلاف متجاوز حملاتی به مناطق مسكونی در منطقه 'الرزوه' و شهر 'حرض' داشته اند و در منطقه 'بكیل المیر' هم بمب های نوری پرتاب كرده اند.
این منبع افزود: نیروهای هوایی ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 6 حمله به منطقه 'الحبط' در ناحیه 'الصفرا' و یك حمله به ناحیه 'الظاهر' داشته اند و در منطقه 'بنی غربان' در استان صعده نیز بمب نوری پرتاب كرده اند.
جنگ یمن با حمله همه جانبه ائتلافی به سركردگی عربستان از ششم فروردین سال 1394 (ماه مارس 2015) آغاز شد.
این جنگ تاكنون موجب كشته یا زخمی شدن هزاران یمنی و تخریب بخش های زیادی از مناطق مسكونی این كشور شده است.
بیش از 16 هزار یمنی در این جنگ كشته شده و میلیون‌ها انسان با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو هستند، به گونه ای كه سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این كشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.
خاورم**3224**1651

http://www.ansarollah.com/archives/220672
http://www.almasirah.net/details.php?es_id=34847&cat_id=3
۰ نفر