۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 83185671
T T
۰ نفر
وكالت براي تعويض پلاك خودرو طرفين را متضرر مي كند

تهران- ايرنا- رئيس مركز شماره گذاري و تعويض پلاك پليس راهور ناجا گفت: فروشندگان و خريداران خودرو از دادن و گرفتن وكالت تعويض پلاك خودداري كنند تا متضرر نشوند.

به گزارش ايرنا از پليس راهور، سرهنگ علي محمدي اظهار داشت: فروشنده و خريدار خودرو بايد به صورت همزمان در مراكز شماره گذاري و تعويض پلاك حضور داشته باشند. وكالت براي تعويض پلاك خودرو مشكلات زيادي را براي خريدار و فروشنده ايجاد مي كند.
وي ادامه داد: در برخي موارد اركان اصلي خودرو عوض شده يا خودرو تصادف شديد بالاي 60 درصد داشته است. به همين دليل از نظر پليس، خودرو ايمني و استاندارد لازم را براي شماره گذاري ندارد و خريدار نمي تواند خودرو را تعويض پلاك كند. اين درحالي است كه فروشنده پول خودرو را گرفته است و خريدار متضرر مي شود.
رئيس مركز شماره گذاري و تعويض پلاك پليس راهور ناجا افزود: از سوي ديگر در برخي موارد، خودرو سرقتي بوده و مشكلات زيادي براي خريدار ايجاد شده و فروشنده نيز متواري شده است.
وي تاكيد كرد: در برخي موارد نيز عكس اين موضوع اتفاق افتاده است. براي مثال فروشنده خودرو وكالت داده است اما خريدار تعويض پلاك نكرده و تخلفات رانندگي كه در اين مدت مرتكب شده در كد ملي فروشنده ثبت شده و جريمه ها نيز براي او مي آيد.
محمدي گفت: شهروندان بايد هشدارها در اين باره را جدي بگيرند و خريدار و فروشنده خودرو به طور همزمان ابتدا به مراكز شماره گذاري و تعويض پلاك مراجعه كرده و پس از كنترل خودرو و مدارك، تعويض پلاك كنند.
اجتمام9105*ف ش*1834