۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 83185810
T T
۰ نفر

فرودگاه ياسوج در مسير توسعه

۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۰۹
کد خبر: 83185810
فرودگاه ياسوج در مسير توسعه

ياسوج- ايرنا- تلاش براي توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل هوايي پس از پيروزي انقلاب اسلامي در كهگيلويه و بويراحمد آغاز شد و هم اينك فرودگاه ياسوج به گونه اي توسعه يافته كه هواپيماهاي جت چهار موتوره براحتي امكان نشستن در آن را دارند.

به گزارش ايرنا، تلاش هاي بي بديل جمهوري اسلامي در راستاي توسعه زيرساخت هاي اين استان به ويژه در حوزه حمل و نقل چشمگير بوده است.
طرح توسعه فرودگاه ياسوج در سه سال گذشته اجرا شد و با تطويل باند و ساير موارد عملياتي ، امكان نشستن پرواز هاي برنامه اي هواپيماي جت چهار موتوره در آن فراهم شد.
مدير فرودگاه ياسوج روز يكشنبه در بازديد از غرفه خبرگزاري ايرنا در نمايشگاه مطبوعات كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: با رايزني مسئولان استان در صورت صلاح ديد مراسم بهره برداري رسمي از اين طرح در دهه فجر امسال انجام خواهد شد.
به گفته علي محسنيان، در سه سال گذشته كيفيت و ايمني خدمات در فرودگاه ياسوج بشدت افزايش يافت چرا كه فرودگاه ياسوج بواسطه موقعيت جغرافيايي كه در آن قرار دارد يكي از فرودگاه‌هاي خاص كشور محسوب مي شود.
وي افزود: براي توسعه، بهسازي و تجهيز فرودگاه ياسوج بيش از 300 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
مدير فرودگاه ياسوج با تاكيد بر اينكه مسير پرواز هاي فرودگاه ياسوج ايمن است، تصريح كرد كه آنچه ايمني را در صنعت هوانوردي به خطر مي اندازد ناديده گرفتن مقررات هوانوردي است و چنانچه اين قوانين رعايت شود هيچ مسيري ناايمن نخواهد بود.
محسنيان گفت: وظيفه شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايجاد زيرساخت ها ، شرايط ايمن و متناسب براي پروازهاي هوايي در اين فرودگاه است كه هم اينك تمامي امكانات و شرايط لازم براي انجام پروازهاي ايمن در فرودگاه ياسوج فراهم شده است.
وي تاكيد مي كند كه فرودگاه ياسوج يكي از زيباترين فرودگاه هاي كشور است و تمامي تجهيزات و امكانات مورد نياز در آن ايجاد شده است.
بيش از11ماه وقفه در پروازهاي فرودگاه ياسوج با رايزني ها و هماهنگي هاي انجام شده از سوي مسئولان اجرايي روز جمعه 21 دي ماه نخستين پرواز رسمي شركت هواپيمايي ماهان در فرودگاه ياسوج انجام شد.
نخستين پرواز در روز 21 دي ماه امسال شركت هواپيمايي ماهان با 40 مسافر از مقصد تهران به ياسوج بود كه با همين تعداد مسافر ساعت 9:40 دقيقه پرواز بازگشت از ياسوج به تهران انجام شد.
مدير فرودگاه ياسوج گفت: استقبال از خط پرواز هوايي ياسوج - تهران در هفته دوم راه اندازي به ميزان 90 درصد ظرفيت آن افزايش يافت.
محسنيان بيان كرد: استقبال مطلوب مردم از پروازهاي ماهان در روز دوشنبه يكم بهمن ماه بطوري بود كه 53 نفر ورودي (از تهران- ياسوج) و 86نفر خروجي (از ياسوج- تهران) بوده است.
وي عنوان كرد: در اين پرواز بيش از ٩٠ درصد صندلي‌هاي پرواز ياسوج- تهران پر شد.
مدير فرودگاه ياسوج تصريح كرد: با معرفي اين خط هوايي استقبال مسافران در حال افزايش بوده و استمرار و توسعه اين پروازها منوط به ميزان استقبال مردم، اداره ها، سازمان ها و دستگاه هاي دولتي است.
محسنيان ابراز داشت: تمامي تجهيزات و امكانات متناسب عملياتي مورد نياز در فرودگاه ياسوج به خوبي فراهم شده و اين فرودگاه هيچ كمبودي بابت تجهيزات فني ندارد.
مدير فرودگاه ياسوج بيان كرد: ساعت پرواز روز جمعه شركت هواپيمايي ماهان از تهران به ياسوج 7:40 دقيقه و ساعت برگشت نيز ساعت 9:40 دقيقه از ياسوج به تهران خواهد بود.
محسنيان عنوان كرد كه ساعت پرواز روز دوشنبه از تهران به ياسوج و بالعكس نيز به ترتيب 12:10 و 14:10 دقيقه خواهد بود.
وي تاكيد كرد كه شركت هواپيمايي ماهان از شركت هاي معتبر با برند جهاني است و ظرفيت مسافر هواپيماي اختصاص يافته به پرواز ياسوج نيز 90 نفر است.
البته يك بار نيز در ارديبهشت امسال شركت هواپيمايي آتا براي برقراري و از سرگيري پروازها اعلام آمادگي كرده بود و با توجه به هماهنگي هاي انجام شده قرار بود كه هواپيماي ام.برائر 145 شركت آتا در هفته چهار پرواز در مسير تهران- ياسوج و بالعكس انجام دهد.
اما پروازهاي فرودگاه ياسوج كه پس از گذشت 78 روز از سانحه سقوط هواپيماي اي تي آر 72 تهران - ياسوج ، بطور رسمي از 16 ارديبهشت سال جاري توسط شركت آتا از سرگرفته شده بود با اعلام اين شركت هواپيمايي لغو شد.
اكنون كه تلاش ها و پيگيري هاي مستمر مسئولان به ثمر نشسته و شركت هواپيمايي ماهان پروازها در اين فرودگاه را از سرگرفته است انتظار مي رود كه مجموعه مديران استاني با جديت به دنبال افزايش تعداد پروازها و رونق بخشي فعاليت پروازي فرودگاه ياسوج باشند.
كارشناسان و مسئولان امر بارها با اطمينان اعلام كرده اند كه شرايط، امكانات و تجهيزات موجود در فرودگاه ياسوج با وجود شرايط خاص توپوگرافي منطقه براي انجام پروازهاي ايمن فراهم است.
البته يكي از عوامل اساسي در رونق پروازها و رغبت و ماندگاري بيشتر شركت هواپيمايي ماهان نيز منوط به استقبال بيشتر مردم ، مسئولان و مديران اجرايي است.
پرواز شماره 3704 هواپيمايي آسمان از تهران به ياسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز يكشنبه 29 بهمن ماه سال 1396 در كوه دنا سقوط كرد.
9868/1662