۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 83188986
T T
۰ نفر
10 كيلومتر از سيل بند هاي شهرستان باوي ترميم شد

اهواز - ايرنا - فرماندار باوي گفت: 10 كيلومتر از سيل بندهاي مجاور روستاها و مزارع كشاورزي اين شهرستان ترميم و از نفوذ آب به مزارع كشاورزي و روستاها جلوگيري شده است.

منوچهر ورناصري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان كرد:كار ترميم سيل بندهاي موجود در محدوده اين شهرستان از 12 روز گذشته با مشاركت و همكاري شركت هاي نفت، كشت و صنعت دهخدا، جهاد نصر، ادارات راهداري و جهاد كشاورزي شروع شد.
وي با اشاره به اينكه مقاومت اين سيل بندها امروز تثبيت شد، افزود: ترميم اين سيل بندها در روستاهاي چم عبيد به سمت روستاهاي خاور سيد خلف، صفاك، يكاويه و چم خزان انجام شد.
فرماندار شهرستان باوي ادامه داد: با توجه به شدت بارندگي هاي اخير و رهاسازي آب از سدها، تداوم عمليات تثبت و ترميم همچنان ادامه دارد.
ورناصري گفت: زمين هاي كشاورزي اين شهرستان تاكنون در معرض سيلاب قرار نگرفته اند.
بارش باران در چند روز اخير به ويژه در بالادست، و رهاسازي آب از سد كرخه و سد دز باعث افزايش دبي رودخانه هاي دز و كرخه، و بروز سيلاب در برخي مناطق پايين دست اين سدها در خوزستان شد.
ديروز دوشنبه سه سيل بند در شهرستان هاي هويزه و دشت آزادگان به دليل افزايش دبي رودخانه كرخه شكست و باعث جاري شدن سيلاب در شهر رفيع و روستاي آلبوعفري شد.
مناطقي از شهرستان هاي شوش، دزفول، دشت آزادگان و شوشتر دچار آبگرفتگي و سيلاب ناشي از افزايش دبي رودخانه هاي دز و كرخه شده اند.
13 هزار هكتار زمين در زير شبكه آبياري شمال شرق اهواز وجود دارد كه بيشتر به كشت گندم، كلزا و جو، سبزيجات و صيفي جات اختصاص مي يابد.
شبكه آبياري شمال شرق اهواز شامل مناطق ويس، ملاثاني، سلامات و ابوفاضل است.
باوي در سال 89 از شهرستان اهواز جدا، و با مركزيت شهر ملاثاني و متشكل از دو بخش مركزي و ويس به شهرستان تبديل شد.
رودخانه كارون از شهرستان باوي عبور مي كند.
9931/ 6037