۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۲۵
کد خبر: 83189004
T T
۰ نفر
10كیلومتر از سیل بند های شهرستان باوی در شمال اهواز ترمیم شد

اهواز - ایرنا - فرماندار باوی گفت: 10 كیلومتر از سیل بندهای مجاور روستاها و مزارع كشاورزی این شهرستان در شمال اهواز ترمیم، و از نفوذ آب به مزارع كشاورزی و روستاها جلوگیری شده است.

منوچهر ورناصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد:كار ترمیم سیل بندهای موجود در محدوده این شهرستان از 12 روز گذشته با مشاركت و همكاری شركت های نفت، كشت و صنعت دهخدا، جهاد نصر، ادارات راهداری و جهاد كشاورزی شروع شد.
وی با اشاره به اینكه مقاومت این سیل بندها امروز تثبیت شد، افزود: ترمیم این سیل بندها در روستاهای چم عبید به سمت روستاهای خاور سید خلف، صفاك، یكاویه و چم خزان انجام شد.
فرماندار شهرستان باوی ادامه داد: با توجه به شدت بارندگی های اخیر و رهاسازی آب از سدها، تداوم عملیات تثبت و ترمیم همچنان ادامه دارد.
ورناصری گفت: زمین های كشاورزی این شهرستان تاكنون در معرض سیلاب قرار نگرفته اند.
بارش باران در چند روز اخیر به ویژه در بالادست، و رهاسازی آب از سد كرخه و سد دز باعث افزایش دبی رودخانه های دز و كرخه، و بروز سیلاب در برخی مناطق پایین دست این سدها در خوزستان شد.
دیروز دوشنبه سه سیل بند در شهرستان های هویزه و دشت آزادگان به دلیل افزایش دبی رودخانه كرخه شكست و باعث جاری شدن سیلاب در شهر رفیع و روستای آلبوعفری شد.
مناطقی از شهرستان های شوش، دزفول، دشت آزادگان و شوشتر دچار آبگرفتگی و سیلاب ناشی از افزایش دبی رودخانه های دز و كرخه شده اند.
13 هزار هكتار زمین در زیر شبكه آبیاری شمال شرق اهواز وجود دارد كه بیشتر به كشت گندم، كلزا و جو، سبزیجات و صیفی جات اختصاص می یابد.
شبكه آبیاری شمال شرق اهواز شامل مناطق ویس، ملاثانی، سلامات و ابوفاضل است.
باوی در سال 89 از شهرستان اهواز جدا، و با مركزیت شهر ملاثانی و متشكل از دو بخش مركزی و ویس به شهرستان تبدیل شد.
رودخانه كارون از شهرستان باوی عبور می كند.
9931/ 6037
۰ نفر