۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۴۶
کد خبر: 83189106
T T
۰ نفر
عراق و ناتو یادداشت تفاهم همكاری آموزش نظامی امضا كردند

بغداد - ایرنا - عراق و سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) یك یادداشت تفاهم همكاری در زمینه آموزش ها و دوره های آمادگی نظامی امضا كردند.

به گزارش ایرنا، یادداشت تفاهم همكاری میان عراق و ناتو روز سه شنبه در محل دانشگاه دفاع ملی در بغداد میان سرلشگر 'عثمان الغانمی' رئیس ستاد مشترك ارتش عراق و ژنرال 'كورتیس' و 'استورات پیچ' نمایندگان ناتو امضا شد.
بر اساس این یادداشت تفاهم، ناتو در زمینه آخرین روش های تدریس، كسب تجربیات، تقویت زیرساخت ها در نهادهای آموزشی و پادگان ها با هدف تقویت توانمندی های نیروهای ارتش عراق با این كشور همكاری خواهد كرد.
دو طرف در این جلسه، امضای تفاهم نامه همكاری را آغاز مرحله جدیدی برای همكاری مشترك و فراهم شدن زمینه استفاده عراق از تجربیات و توانمندی های آموزشی 29 كشور عضو ناتو دانستند.
امضای این سند همكاری درحالی است كه استوارت پیچ روز سه شنبه در بغداد همچنین با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر و فرمانده كل نیروهای مسلح عراق دیدار و گفتگو كرد.
در این دیدار كه چندتن از فرماندهان ناتو نیز حضور داشتند، عبدالمهدی به ثبات و امنیت كنونی در كشورش اشاره كرد و گفت: عراق در این مرحله نیازمند تقویت توانمندی های انتظامی و امنیتی خود است و برای همكاری با ناتو در مبارزه با تروریسم و تقویت توان نیروهای نظامی و امنیتی خود اهمیت ویژه ای قائل است.
'ینس استولتنبرگ' دبیركل سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو) اسفندماه سال گذشته اعلام كرده بود كه این سازمان قصد گسترش ماموریت آموزش نظامی خود در عراق و كمك به این كشور برای ایجاد دانشكده ها و مدارس نظامی برای آموزش نیروهای مسلح عراق را دارد.
وی تیرماه امسال نیز موافقت این پیمان را برای ایجاد نمایندگی غیر رزمی در عراق به فرماندهی كانادا به منظور آموزش نیروهای عراقی اعلام كرد، موضوعی كه در آن زمان با انتقاد محافل عراقی مواجه شد.
خاورم *4**380*