۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۳۱
کد خبر: 83189577
T T
۰ نفر
سرنشينان 8 دستگاه خودرو در اشنويه از برف و كولاك نجات يافتند

مهاباد - ايرنا - مدير اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي اشنويه گفت: سرنشينان هشت دستگاه خودرو با تلاش راهداران و امدادگران هلال احمر در مسير «گلاز» اين شهرستان از برف و كولاك نجات يافتند.

محسن خادمي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه بارش برف در روز گذشته سبب بسته شدن بيشتر محورهاي روستايي در اين شهرستان شده بود، افزود: پس از اطلاع يافتن اداره راهداري از گرفتار شدن شماري از خودروها در مسير گلاز بلافاصله راهداران و نيروهاي هلال احمر در محل حاضر شدند.
وي بيان كرد: پس از حضور راهداران و نيروهاي هلال احمر در اين منطقه، مسيرهاي دسترسي توسط ماشين آلات راهداري بازگشايي و برف روبي و به هشت دستگاه خودرو و 30 نفراز سرنشينان آنها امدادرساني شد.
خادمي اضافه كرد: عمليات برف روبي توسط يك لودرو و عمليات امداد و نجات و باز كردن مسير توسط نيروهاي هلال احمر و راهداري انجام شد و همه مسافران به سلامت نجات يافته و هدايت شدند.
خادمي افزود: تاكنون چندين مرحله برف روبي و نمك پاشي در محورهاي مواصلاتي و راه هاي روستايي اين شهرستان انجام پذيرفته و هم اكنون همه محورها باز و تردد در آنها جريان دارد.
به گزارش ايرنا، روستاي گلاز از توابع بخش مركزي اشنويه است كه در فاصله هفت كيلومتري مركز اين شهر واقع شده است.
بارش برف از روز دوشنبه در آذربايجان غربي شروع شد كه ارتفاع برف در برخي از نقاط اشنويه به 40 سانتي متر نيز رسيد؛ بارش شديد برف و برودت هوا مدارس اين شهرستان را نيز روز گذشته در دو نوبت صبح و بعدازظهر تعطيل كرد.
اشنويه در يك منطقه سردسير و كوهستاني و در امتداد مرزهاي ايران باكشورهاي تركيه و و عراق است و بيش از 74 هزار نفر جمعيت دارد.
9870/6185/7129