۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83190396
T T
۰ نفر

انقلاب اسلامی به هنر جان تازه ایی بخشید

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83190396
انقلاب اسلامی به هنر جان تازه ایی بخشید

سنندج - ایرنا - رئیس حوزه هنری كردستان گفت: یكی از دستاوردهای قابل توجه انقلاب اسلامی در طول چهار دهه جان تازه ایی به هنر در بخش های مختلف بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امین مرادی عصر چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن ایام دهه مبارك فجر و سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب در نشست خبری اظهار داشت: در زمان رژیم طاغوت هنر در حوزه های مختلف به ابتذال كشیده شده بود اما در انقلاب اسلامی این عرصه رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و هنر اسلامی تقویت شد.
وی افزود: حوزه هنری به عنوان یكی از نهادهای مولود انقلاب بدنبال هنر متعهد بود و بر این عقیده است كه هنر بدون تعهد همانند نماز بدون وضو بوده و در هر مرحله ای كه باشد باطل است.
رئیس حوزه هنری كردستان اضافه كرد: یكی از رسالت های اصلی حوزه هنری تبیین و تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف و معرفی این انقلاب با زبان هنر است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.
وی وجه تمایز حوزه هنری با سایر نهادها را تولید محور بودن اعلام كرد و یادآور شد: این نهاد در تمام بخش های هنری از جمله موسیقی، فیلم و آفرینش های ادبی كارهای تولیدی دارد و در انجام فعالیت های مختلف بدنبال حذف بروكراسی های اداری است.
مرادی اظهار داشت: حوزه هنری كردستان در این سال ها با تجهیز پردیس سینمایی بهمن سنندج و اكران روزانه هفت فیلم سینمایی با بهترین كیفیت در این پردیس اقشار مختلف مردم استان را با هنر سینما آشتی داده است.
وی در ادامه به برنامه های پیش بینی شده حوزه هنری برای دهه فجر امسال اشاره كرد و گفت: یكی از مهمترین برنامه هایی كه برای گرامیداشت سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی پیش بینی شده برگزاری جُنگ انقلاب در پردیس سینمایی بهمن ویژه عموم مردم است.
رئیس حوزه هنری كردستان افزود: این برنامه با همكاری صدا و سیمای مركز كردستان و ادارات و بمدت پنج شب از 12 تا 17 بهمن در پردیس سینمایی بهمن برگزار و به صورت مستقیم نیز از شبكه استانی پخش می شود.
وی تاكید كرد: در ایام دهه فجر همچنین شب خاطره شهید محمد امین رحمانی در راستای پاسداشت یاد شهید و چگونگی شكل گیری گُردان ضربت حضرت رسول (ص) در سنندج برگزار می شود.
مرادی اعزام 40 خاطره گو به 40 مدرسه استان برای بیان خاطره را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دهه فجر اعلام كرد و گفت: در این راستا پیشمرگان مسلمان كُرد و رزمندگان كردستانی برای آشنایی دانش آموزان با حماسه ها و ارزش های انقلاب اسلامی به مدارس اعزام و خاطرات خود را بازگو می كنند.
وی اجرای نمایشنامه خوانی صحنه ای، برگزاری همایش استانی شعر انقلاب، صبح خاطره دانش آموزی شهید یدالله محمدی و تولید مثنوی چهل بیتی با موضوع انقلاب را از دیگر برنامه های حوزه هنری كردستان در ایام دهه فجر اعلام كرد.
از 12 بهمن ماه 1357، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 كه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
7348/9102