۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۶
کد خبر: 83191187
T T
۰ نفر
یا صلح می كنید یا درهای جهنم را به رویتان می گشاییم

تهران - ایرنا - رهبر كمیته عالی انقلاب یمن در صفحه شخصی توئیتر خود با لحنی تهدید آمیز خطاب به سران كشورهای ائتلاف سعودی نوشت: « در شهر الحدیده دو راه بیشتر وجود ندارد یا با اجرای توافق سوئد صلح می كنند یا اینكه درهای جهنم را به روی متجاوزان می گشاییم. »

به گزارش ایرنا، 'محمد علی الحوثی' رهبر كمیته عالی انقلاب یمن این توئیت را صبح امروز /پنج شنبه/ در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر كرد و با تهدید ائتلاف سعودی خواستار پایبندی آنان به توافق 'سوئد' شد.
این سخنان در حالی مطرح می شود كه ائتلاف سعودی با نادیده گرفتن آشكار توافق سوئد حملات خود را به استان « الحدیده » در چند روز گذشته به شدت افزایش داده است.
سرتییپ 'یحیی سریع' سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز در واكنش به این حملات گفته بود: با وجود احترام نیروهای یمنی به توافق های آتش بس در الحدیده، مزدوران رژیم سعودی حملات خود را با این شهر به شدت افزایش داده اند اما نیروهای مسلح یمن همچنان با خویشتنداری، پایبندی خود را به توافق های بین المللی حفظ می كنند.
وی با اشاره به تشدید حملات ائتلاف سعودی به الحدیده گفت: با ادامه حملات ونقض مكرر آتش بس از سوی ائتلاف، تمام تلاش ها در توافق سوئد و اقدامات سازمان ملل برای ایجاد صلح از بین می رود.
چهارمین دور مذاكرات صلح یمن 15 آذرماه در 'استكلهم' سوئد با حضور نمایندگان دولت «نجات ملی» و «دولت فراری یمن» با نظارت سازمان ملل آغاز شد كه ریاست هیات مذاكره كننده انصارالله (هیات صنعا) را «محمد عبدالسلام» و ریاست هیات دولت مستعفی (هیأت ریاض) را «خالد الیمانی» وزیر امور خارجه دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن برعهده داشتند.
پس از یك هفته گفت و گو در سوئد، این مذاكرات با حضور اعضای دو هیات در اتاق مشترك و دست دادن روسای دو هیات نتیجه بخش شد و «انتونیو گوترش» دبیر كل سازمان ملل در یك كنفرانس مطبوعاتی پس از پایان مذاكرات اعلام كرد كه دو هیات درباره شهر الحدیده و خروج نیروهای جنگی از این شهر و تضمین ادامه كمك های انسان دوستانه به توافق رسیده اند.
وی با تاكید بر اینكه این موضوع پیشرفت بزرگی در روند مذاكرات به شمار می رود گفت: حل بحران یمن از طریق نظامی امكان پذیر نیست و همه طرف های داخلی و خارجی به این موضوع پی برده و بر روی ادامه تلاش ها برای حل سیاسی بحران یمن به توافق رسیده اند.
اما از آن زمان تاكنون ائتلاف رژیم سعوی و شركای آن بارها این توفق را با حملات خود نقض كرده اند و به آن پایبند نبوده اند.
خاورم*9208* 1546