۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 83191198
T T
۰ نفر
44 طرح آبرسانی روستایی با حضور وزیر نیرو در خراسان رضوی به بهره برداری رسید

گناباد - ایرنا - 44 طرح آبرسانی روستایی با هزینه 274 میلیارد ریال روز پنجشنبه به صورت همزمان با حضور دكتر رضا اردكانیان وزیر نیرو در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در سفر به استان خراسان رضوی امروز با عزیمت به شهرستان بجستان به صورت همزمان طرحهای آبرسانی روستایی این استان را افتتاح كرد.
مدیر عامل شركت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در حاشیه بهره برداری از این طرحها به خبرنگار ایرنا گفت: این طرحها شامل 248 كیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبكه توزیع، هشت هزار مترمكعب مخزن و 22 حلقه چاه است كه 86 روستا با جمعیت 111 هزار و 800 نفر از مزایای آنها بهره مند شدند.
محمد دانشگر افزود: از این تعداد، طرح آبرسانی روستای فخر آباد بجستان شامل حفر یك حلقه چاه و 12.5 كیلومتر خطوط انتقال و شبكه توزیع و مخزن 500 مترمكعبی است كه برای احداث و راه اندازی آن 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه هزینه شده است.
وزیر نیرو روز پنجشنبه با سفر به استان خراسان رضوی عملیات اجرایی نیروگاه برق راشد و تصفیه خانه شهرستان تربت حیدریه را آغاز كرد و بعد از افتتاح طرحهای آبرسانی روستایی در بجستان برای بررسی مسائل و مشكلات آب و برق گناباد و بجستان راهی این شهرستانها شد.
دو هزار و 480 روستا با جمعیت یك میلیون و 581 هزار نفر در قالب 587 هزار مشترك زیرپوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی قرار دارند.
آب شرب مردم روستاهای استان از یك هزار و 300 منبع و با استفاده از حدود 22 هزار كیلومتر خط انتقال و شبكه توزیع تامین می شود.
دو هزار و 128 مخزن با ظرفیت بیش از 311 هزار متر مكعب برای ذخیره سازی آب روستایی خراسان رضوی دایر است.
2095/ 6053
۰ نفر