۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83191317
T T
۰ نفر

همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83191317
همایش از خزر تا خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - همایش « از خزر تا خلیج فارس » با هدف بررسی راهكارهای گسترش و پیشرفت صنعت گردشگری با حضور حدود 200 نفر از فعالان این بخش در بندرعباس آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا، استاندارهرمزگان روز پنجشنبه در آیین آغازین این همایش 2 روزه اظهار داشت: در صنعت گردشگری باید به نقطه ای برسیم كه كمبود درآمدهای ارزی نفتی را با درآمدهای ارزی این صنعت پر كنیم.
فریدون همتی بیان داشت: اكنون دشمن با آگاهی از وابستگی كشور به درآمدهای نفتی تحریم های خود را علیه مردم كشور اجرایی كرده است در حالی كه باید دشمن را تهدید به نفروختن نفت می كردیم.
وی ادامه داد: افزایش ناشی از نفروختن نفت توسط ایران و كمبود آن در بازارهای انرژی جهان، دشمنان را در برابر جمهوری اسلامی به زانو در می آورد.
استاندار هرمزگان با اشاره به « از خزر تا خلیج فارس » بیان داشت: فعالان گردشگری برای آشنایی بیشتر با یكدیگر و داشتن تعامل های افزون تر در بندرعباس گردهم آمده اند و امید می رود این همایش موجب ایجاد تحول مثبت این بخش شود.
وی اشاره كرد: فعالان بخش گردشگری می توانند مكمل و زنجیره پشتیبان یكدیگر باشند و با اقدام های خود میزان ورودی گردشگران خارجی به كشور و گردشگران داخلی استان ها را افزایش دهند.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به ظرفیت های بی نظیر هرمزگان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی، یاد آور شد: جزیره قشم به تنهایی از 22 كشور بزرگ تر است.
وی ادامه داد: هرمزگان دارای ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری است كه می توان به جزایر آن اشاره كرد و آمادگی برای پشتیبانی و حمایت از سرمایه گذارانی كه این استان را برای سرمایه گذاری انتخاب می كنند وجود دارد.

** دولت برای استفاده از ظرفیت هتل ها تسهیلات در نظر بگیرد
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: جلوگیری از اسكان در مدارس، مسافران و مردم را به هتل ها هدایت نمی كند.
پروانه سلحشوری ادامه داد: شرایط اقتصادی مردم به گونه ای نیست كه هتل را به عنوان محل اقامت انتخاب كنند ولی دولت می تواند تسهیلاتی برای استفاده از هتل ها در نظر گیرد.
وی ادامه داد: مسوولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با خوشحالی اعلام می كنند كه میزان ورودی گردشگر خارجی به كشور افزایش یافته و از میزان خروجی كاسته شده است كه كاهش گردشگران خروجی مایه خوشحالی نیست.
همایش 2 روزه «از خزر تا خلیج فارس» كه صبح امروز در بندرعباس آغاز شده عصر روز 12 بهمن به كار خود پایان می دهد.
3219 /6048
۰ نفر