۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83194897
T T
۰ نفر

یك پایان ناگهانی برای «خندوانه»

۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 83194897
یك پایان ناگهانی برای «خندوانه»

تهران- ایرنا- «رامبد جوان» مجری برنامه «خندوانه» در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی اعلام كرد این برنامه از سال آینده تولید و پخش نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رامبد جوان تهیه كننده و مجری برنامه خندوانه با اشاره به اینكه در سال 98 خندوانه تولید و پخش نخواهد شد در یكی از صفحه های اجتماعی خود اعلام كرد: «حدود 720 قسمت خندوانه ساختیم و پخش كردیم، ما سعی كردیم شادتان كنیم و در كنار این مهم، تا توانستیم كاراهای مهم دیگری با شما انجام دادیم، انشاالله بعد از عید دیگه در خدمت شما نخواهیم بود، سلامت و پایدار باشید».
خندوانه یك برنامه‌ای تلویزیونی پر مخاطب به كارگردانی و اجرای رامبد جوان است كه در هر قسمت با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون، ورزش، سیاست و مانند آن در مورد خنده و شادی گفتگو می‌كند. این برنامه از تماشاگرانی تشكیل شده است كه با تست خنده از میان افراد متقاضی به برنامه وارد شده‌اند و در طول برنامه لبخند به لب دارند و به آن‌ها «هیات داورانِ خندوانه» گفته می‌شود.
خندوانه با مقدمهٔ رامبد جوان شروع می‌شود و پس از آن او و حضار، ترانهٔ شاد برنامه را می‌خوانند. بعد هم مهمان برنامه را همراه با تشویق به داخل دعوت می‌كنند. در میان مصاحبه، گفتگویی با دوستان و همكاران مهمان نشان داده می‌شود. گفتگو با مهمان با شوخی و خنده همراه است. از مهمان برنامه خواسته می‌شود كه پنج ثانیه به سمت دوربین لبخند بزند و مردم با فرستادن پیامك، در برنامهٔ پایانیِ هر هفته بهترین لبخند را گزینش می‌كنند.
در طی برنامه، نیما شعبان‌نژاد و جناب خان (فصل‌های 2 و 3) نقش آفرینی می‌كردند. در فصل چهارم خندوانه، عروسك جناب خان از برنامه خارج شد و چهار عروسك برادر به برنامه دعوت شدند كه پس از حضور ناموفق آن‌ها از این برنامه كنار گذاشته شدند. در فصل پنجم خندوانه با بازگشت جناب خان نیز همراه بود، برای نخستین بار برنامه خندوانه در فصل 5 در سه شب آخر هفته (چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه) روی آنتن می‌رفت و زمان برنامه مقدار قابل توجهی افزایش یافته بود. فصل پنجم خندوانه در 16 شهریور سال 97 به پایان رسید. فصل ششم این برنامه پس از اتمام ماههای محرم و صفر دوباره به روی آنتن شبكه نسیم رفت.
از بخش‌های دیگر برنامه خندوانه می‌توان به استندآپ كمدی، مسابقه، میان‌برنامه (مصاحبه با مردم)، انیمیشن و نماهنگ اشاره كرد.
«خنداننده» برتر مسابقه‌ای بود كه در سال 1394 از برنامه خندوانه پخش شد. این مسابقه با محوریت استندآپ كمدی میان 16 كمدین و به صورت حذفی، با رای مردم برگزار می‌شد.
علی‌رضا خمسه، امین حیایی، سروش صحت، سید جواد رضویان، مهران غفوریان، رضا شفیعی جم، بیژن بنفشه‌خواه، سپند امیر سلیمانی، امیرمهدی ژوله، شقایق دهقان، الیكا عبدالرزاقی، امیر كربلایی‌زاده، سجاد افشاریان، علی‌رضا مسعودی، نادر سلیمانی و هومن حاجی عبداللهی 16 كمدینی بودند كه در این مسابقه شركت كردند و در نهایت در آخرین قسمت برنامه به دلیل اتمام فصل دوم و نبودن فرصت برای اجرای فینالیست‌ها و رای‌گیری كه نیاز به ساختن چند قسمت دیگر از خندوانه بود رامبد جوان و عوامل برنامه تصمیم گرفتند كه به صورت مشترك مهران غفوریان و امیرمهدی ژوله را به عنوان نفر اول خنداننده برتر معرفی كنند.
فراهنگ**9210** 1055