۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۴۱
کد خبر: 83194998
T T
۰ نفر
سوگواره ياس نبوي در 40 بقعه متبركه سمنان برگزار مي شود

سمنان- ايرنا- مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان گفت: سوگواره ياس نبوي در 40 بقعه متبركه اين استان همزمان با ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام عبدالله واحدي روز يكشنبه در نشست خبري در امامزاده يحي(ع) سمنان با اشاره به اينكه برگزاري اين سوگواره ويژه فاطميه دوم و از هفدهم تا بيست و يكم بهمن 97 در 40 بقعه متبركه استان پيش بيني شده است، افزود: سوگواره ياس نبوي در قالب 55 برنامه اجرا مي شود.
وي ادامه داد: در اجراي ويژه برنامه هاي سوگواره ياس نبوي، 31 مُبلغ بومي و اعزامي از قم در بقاع متبركه استان سمنان حضور مي يابند و همكاري مي كنند كه از اين تعداد 18 مبلغ اعزامي از قم هستند.
واحدي، ترويج سبك و شيوه زندگي فاطمي، فضايل و سيره فاطمي را از جمله اهداف برگزاري اين سوگواره عنوان و بيان كرد: سخنراني، مداحي و برگزاري فعاليت هاي مختلف فرهنگي و قرائت خطبه فدكيه و زيارت نامه آن حضرت، از ويژه برنامه هاي سوگواره ياس نبوي در امامزادگان و بقاع متبركه استان سمنان است.
وي، به برگزاري ويژه برنامه هايي در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز شهادت آن حضرت و شام غريبان اشاره و اضافه كرد: برگزاري اين برنامه ها در بقاع متبركه به منظور تبديل شدن اين اماكن مذهبي به قطب فرهنگي است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان، برنامه ويژه خواهران با عنوان همايش رهروان ياس نبوي از ديگر برنامه هاي سوگواره ياس نبوي در امامزادگان و بقاع متبركه است.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان سمنان گفت: اين برنامه در شهرستان ها نيز حداقل در يك بقعه متبركه و امامزاده برگزار مي شود.
بيستم بهمن مصادف با سوم جمادي الثاني شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها است.
نمايشگاه دستاورد هاي 40 ساله اداره كل اوقاف و امور خيريه استان سمنان نيز در جوار امام زاده يحيي(ع) افتتاح شد.
7342م/6103