۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۰:۰۶
کد خبر: 83195793
T T
۰ نفر
سوريه با بازگشت آرامش در تكاپوي توسعه حمل ونقل هوايي

تهران - ايرنا - وزارت حمل و نقل سوريه اعلام كرد كه براي توسعه بخش حمل و نقل هوايي اين كشور در سال جاري ميلادي قصد دارد 9 پروژه مهم از جمله خريد 5 هواپيما را در دستور كار قرار دهد.

به گزارش يكشنبه شب ايرنا به نقل از روزنامه سوري 'تشرين'، خريد 5 هواپيماي جديد، تعمير هواپيماهاي قديمي از جمله مدل 'ايرباس اي320'، خريد موتورهاي مدل 'IAE V2500' ، بازسازي باند فرودگاه بين المللي دمشق و تعمير سيستم روشنايي فرودگاه بين المللي حلب از طرح هاي مهم سوريه براي توسعه پروازهاي داخلي و خارجي و گسترش صنعت توريسم در اين كشور است.
بر اساس اين گزارش، افزايش تعداد فرودگاه هاي اين كشور در كنار ارائه خدمات باكيفيت به مسافران از ديگر برنامه هاي وزارت حمل و نقل دولت دمشق براي توسعه بخش حمل و نقل هوايي اين كشور است.
نشريه سوري نوشت كه ساخت يك فرودگاه جديد در پايتخت و يا توسعه فرودگاه بين المللي كنوني در دمشق همگام با استانداردهاي جهاني، باهدف رسيدن به ظرفيت 25 ميليون مسافر در سال از ديگر طرح هاي دولت اسد براي توسعه حمل و نقل هوايي در سوريه به شمار مي رود.
بر اين اساس، سوريه همچنين قصد دارد ساخت فرودگاه هاي جديد در تعدادي از استان ها و تبديل كاربري فرودگاه كشاورزي 'طرطوس' به فرودگاه شهري را با همكاري روس ها مورد بررسي قرار دهد.
پيشتر وزير حمل و نقل سوريه در ديدار با يك هيات روسي خواستار افزايش همكاري دمشق و مسكو در زمينه توسعه فرودگاه ها شده بود.
با افزايش امنيت در دمشق و شهرهاي مختلف سوريه و نابودي تروريست ها در بخش هاي عمده اي از اين كشور و همزمان با افزايش دامنه پروازهاي خارجي دو شركت هواپيمايي سوريه شامل 'هواپيمايي سوريه' و 'اجنحه الشام' به خارج از اين كشور و پرواز نخستين هواپيماي مسافري سوريه به تونس با 150 گردشگر به مناسبت آغاز سال نو ميلادي ، برخي شركت هاي هواپيمايي خارجي نيز نسبت به راه اندازي دوباره پروازهاي خود به دمشق ابراز تمايل كرده اند.
شركت هواپيمايي امارات نيز كه كشورش سفارت خود در دمشق را بازگشايي كرده، در حال بررسي پروازهاي خود به دمشق است كه با توجه به موج ايجاد شده در اين ارتباط و رقابت موجود بين شركت هاي هواپيمايي آغاز پروازهاي آن نيز مي تواند قطعي تلقي شود.
همچنين مسوولان هواپيمايي سوريه سفرهايي نيز به مصر و ديگر كشورها براي هماهنگي جهت برقراري پروازها بين دو طرف انجام داده و حتي مسئولان فرودگاه دمشق اعلام كرده اند كه تسهيلاتي براي شركت هاي هواپيمايي براي از سرگيري زودتر پروازهاي خود به دمشق در نظر مي گيرند.
نشريه تشرين افزود:همزمان با اين اقدام ها مسئولان مرتبط با فرودگاه هاي سوريه نيز در تلاش هستند تا فرودگاه بين المللي حلب به عنوان دومين فرودگاه مهم اين كشور نيز بازگشايي تا رفت و آمدها به آن تسهيل شود.
شركت هواپيمايي سوريه پيش از بحران به بيش از 40 كشور مختلف جهان پروازهاي مستقيم داشت و بحران بر روند فعاليت هاي آن تاثير گذاشت و اكنون به نظر مي رسد با توجه به آغاز دوباره پروازها بتوان اميدوار بود بار ديگر رونق به فرودگاه هاي سوريه بازگردد.
شبد**خاورم*9469*