۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۷
کد خبر: 83198182
T T
۰ نفر
افزايش چشمگير هواداران چيني يوونتوس پس از كوچ رونالدو

تهران- ايرنا- براساس تازه ترين آمار منتشر شده از سوي يك شركت بازاريابي ديجيتال واقع در شانگهاي، كوچ «كريستيانو رونالدو» از مادريد به تورين، موجب افزايش چشمگير هواداران چيني يوونتوس و ريزش تعداد طرفداران رئال در فضاي مجازي شده است.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري فرانسه روز سه شنبه نوشت: جدايي «كريستيانو رونالدو» از رئال مادريد و پيوستنش به يوونتوس موجب افزايش محبوبيت تيم ايتاليايي نزد هواداران چيني شده و همزمان با رقابت باشگاه هاي اروپايي براي برتري در كشورهاي آسيايي، درصد محبوبيت بانوي پير در چين تقريبا به اندازه 70 درصد افزايش يافته است.
فوق ستاره پرتغالي با به ثمر رساندن 17 گل در 22 بازي براي قهرمان اسكودتو، تاثير حضور خود را در زمين بازي كاملا ملموس كرده و يووه را در مسير فتح دوباره سري آ قرار داده است. او كه تقريبا 110 ميليون يورو خرج روي دست يوونتوسي ها گذاشته، در پايان هفته گذشته بار ديگر دست به كار شد و پيش از آنكه توريني ها در خانه توسط پارما با نتيجه 3 بر 3 متوقف شوند، دبل كرد.
اين در حالي است كه كاپيتان تيم ملي پرتغال كه سه شنبه هفته گذشته 34 ساله شد، خارج از زمين بازي نيز تاثير حيرت انگيز و مشابهي را در چين از خود بر جاي گذاشته است؛ كشوري كه خود را به عنوان دومين اقتصاد برتر جهان معرفي كرده و مامني براي هواداران رو به افزايش فوتبال است.
براساس اعلام باشگاه يوونتوس، در نخستين هفته انتقال رونالدو در جولاي سال گذشته، اين باشگاه 308 هزار دنبال كننده را در شبكه اجتماعي توييتر مانند ويبو، اپليكيشن ويچت و نرم افزار تماس ويدئويي «دوي اين» به شمار دنبال كنندگان خود افزود.
اين محبوبيت موجب شد تا تعداد دنبال كنندگان اين باشگاه در ويبو در فاصله ماه هاي جولاي و دسامبر سال گذشته 68.5 درصد افزايش پيدا كند؛ رشدي قابل توجه كه به نظر حتي با وجود آغاز تحقيقات پليس در مورد فساد اخلاقي رونالدو، نزول پيدا نكرده است.
هوادارانِ بيشتر يعني پول بيشتر و اين موضوع به اندازه اي است كه رقم انتقال رونالدو را آنقدرها هم هنگفت نشان نمي دهد.
كارشناسان، بازار چين را به دليل تمايل هواداران براي حمايت از يك فرد نسبت به يك تيم، «بازار اسطوره محور» مي نامند.
بر اين اساس زماني كه رونالدو تغيير باشگاه داد؛ صدها هزار هوادار چيني در دنياي مجازي همسفر او شدند.
منفعت يووه و رئال رابطه عكسي با يكديگر دارند و اين بدان معنا است كه رئالي ها از قِبل كوچ رونالدو متضرر شدند و بازار كهكشاني ها در چين كه به همراه آمريكا بازار اصلي خارجي باشگاه هاي اروپايي محسوب مي شوند، ركود كرد.
به عبارت ديگر براساس گزارش يك شركت بازاريابي ديجيتال واقع در شانگهاي، اگرچه رئال مادريد بار ديگر عنوان قهرماني ليگ قهرمانان اروپا را تصاحب كرد اما پس از جدايي رونالدو دنبال كنندگان مجازي اين تيم به طور خالص به اندازه هشت هزار نفر كاهش ياقت.
ورزشي**3991**2024
۰ نفر