۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۵
کد خبر: 83199231
T T
۰ نفر

40 واحد مسكن روستايي مقاوم در چالدران افتتاح شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۵
کد خبر: 83199231
40 واحد مسكن روستايي مقاوم در چالدران افتتاح شد

اروميه - ايرنا - همزمان با پنجمين روز از ايام الله دهه فجر، 40 واحد مسكن روستايي كه با صرف هشت ميليارد ريال مقاوم شده در شهرستان چالدران افتتاح و چندين طرح ديگر كلنگ زني شد.

به گزارش ايرنا در اين آيين با حضور فرماندار چالدران، كلنگ گلخانه هيدروپونيك اين شهرستان در روستاي «قوشابلاغ» با 9 ميليارد ريال اعتبار به زمين زده شد.
فرماندار چالدران در آيين كلنگ زني اين گلخانه با بيان اينكه در جهت توسعه و رونق بخش كشاورزي امكانات خوبي از محل صندوق توسعه ملي به كشاورزان واگذار مي شود، گفت: دولت براي تقويت اشتغال روستايي حمايت هاي جدي انجام مي دهد.
حسن محمدزاده با اشاره به حمايت از رونق كسب و كارهاي كشاورزي در چالدران اظهار داشت: با بهره برداري از اين واحد گلخانه اي براي چهار نفر اشتغال ايجاد شده و سالانه 160 تن انواع سبزجات در آن توليد مي شود.

** 24 واحد مسكن مددجويي در چالدران ساخته شد
فرماندار چالدران گفت: تامين مسكن يكي از مهمترين مشكلات مددجويان كميته امداد به شمار مي رود و براي حل آن در سال جاري 24 واحد مسكن مددجويي در اين شهرستان احداث شده است.
حسن محمدزاده روز سه شنبه در همايش تبيين انديشه امام (ره) و جايگاه زن در خانواده كه در كانون جوانان پيرو ولايت كميته امداد امام خميني (ره) چالدران برگزار شد، افزود: علاوه بر ساخت مسكن، تعميرات مسكن مددجويي نيز در دستور كار اين نهاد قرار دارد و امسال 164 فقره تعمير مسكن با 9 ميليارد و 240 ميليون ريال هزينه انجام شده است.
وي اظهار داشت: امسال همچنين 134 فقره جهيزيه به ارزش سه ميليارد ريال در اختيار نوعروسان تحت پوشش قرار گرفته است تا زمينه آغاز زندگي مشترك آنان فراهم شود.
وي اضافه كرد: يك ميليارد و 620 ميليون ريال نيز در سال جاريي براي درمان مددجويان تحت پوشش اين نهاد هزينه شده است.
فرماندار چالدران گفت: يكي از اقدامات مهم حضرت امام(ره) تبيين جايگاه زن در اسلام است و امام خميني (ره) با رويكرد اسلام و قرآن جايگاه زن را تعالي بخشيد.
به گزارش ايرنا امسال چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي بوده و در طول چهار دهه گذشته اقدامات ارزنده زيادي در بخش هاي مختلف اقتصادي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و هنري در نقاط مختلف كشور به ويژه مناطق محرومي نظير آذربايجان غربي در راستاي محروميت زدايي انجام شده است.
8137 /3072