۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴
کد خبر: 83199772
T T
۰ نفر
15 طرح ورزشی در دهه فجر در آذربایجان غربی افتتاح می شود

مهاباد - ایرنا - مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 15 طرح با یكهزار و 500 میلیارد ریال هزینه در سطح این استان به بهره برداری می رسد.

عبدالله چمن گلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طی این ایام همچنین 6 طرح دیگر كه به طور عمده شامل زمین های روباز فوتبال است نیز با 50 میلیارد ریال اعتبار كلنگ زنی می شود.
وی بیان كرد: 15 طرح ورزشی دیگر نیز كه به علت برودت هوا و بارندگی یا به دلایلی در سال های گذشته بهره برداری از آنها به تاخیر افتاده بود در اسفند سال جاری و فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد كه استادیوم 10 هزار نفری ارومیه، سالن های پنج هزار نفری سلماس، مهاباد و خوی از جمله آنهاست.
وی افزود: بهره برداری از این طرح ها به نوعی انقلاب عمرانی در رابطه با زیرساخت های ورزشی استان است كه با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان، دولت و استاندار آذربایجان غربی صورت گرفته است.
وی اضافه كرد: چنانچه بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در حوزه ورزش استان و زیرساخت های آن داشته باشد، آمادگی خود را برای هرگونه حمایت اعلام می كنیم.
چمن گلی گفت: در سطح استان 72 لیگ ورزشی در رشته های مختلف در قالب لیگ های برتر، دسته یك و غیره در حال فعالیت است و بخش خصوصی از آنها حمایت می كند.
وی با بیان اینكه 167 ورزشكار در آذربایجان غربی به اردوهای تیم های ملی به صورت انفرادی و تیمی دعوت شده اند، افزود: این ورزشكاران در رشته های ورزشی كشتی، والیبال، بوكس، رزمی، وزنه برداری و چند رشته دیگر به تیم ملی دعوت شده اند.

** كمبود زمین در سردشت مشكلی برای تامین زیرساخت های ورزشی است
مدیركل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با تاكید بر اینكه كمبود زمین در سردشت مشكلی برای تامین زیرساخت های ورزشی است، گفت: طی 2 سال گذشته احداث پنج سالن ورزشی، حصاركشی اماكن و تعمیرات با حدود 105 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان اجرا شده است.
چمن گلی افزود: سردشت با سرانه فضای ورزشی 29 سانتی متر، با میانگین سرانه فضای ورزشی استان حدود 32 سانتی متر فاصله دارد و جبران این عقب ماندگی در دستور كار قرار دارد.
وی بیان كرد: یكی از مشكلات اساسی برای تامین زیرساخت های ورزشی این شهرستان كمبود زمین است و این محدودیت در برخی مواقع انجام طرح ها را با سختی روبه رو می كند.
وی اضافه كرد: بودجه ای كه به سختی جذب استان شده سعی می شود با نگاهی عدالت محور در سایر شهرهای عقب مانده تر از لحاظ سرانه فضای ورزشی تخصیص پیدا كند اما متاسفانه در شهرستان هایی همچون سردشت كه با كمبود زمین مواجه هستیم اجرای بسیاری از آنها با تاخیر مواجه است.
وی از مسوولان شهرستانی و خیران ورزشی خواست برای توزیع عادلانه امكانات استانی چنانچه فرصتی برای تامین زیرساخت های شهرستانی فراهم شد برای كاهش این عقب ماندگی در سرانه فضای ورزشی با تامین زمین مناسب در جذب آن اقدام كنند.
به گزارش ایرنا بیش از پنج هزار ورزشكار در سردشت وجود دارد كه از این تعداد چهار هزار و 230 نفر بیمه شده هستند.
اگرچه بیش از 33 هیات ورزشی در سردشت وجود دارد، بسیاری از آنان به علت نبود زیرساخت های لازم غیرفعال است.
7562/6185/3072