۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۳
کد خبر: 83199794
T T
۰ نفر
40میلیارد ریال تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی چابهار خریداری شد

چابهار- ایرنا- مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 40 میلیارد ریال تجهیزات برای مقابله با آلودگی های مختلف از جمله نفتی در بندر چابهار خریداری شد تا بتوان بخشی از مشكلات زیست محیطی دریا را مرتفع كرد.

بهروز آقایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تجهیزات شامل ورق و بوم جاذب، انواع بوم مهار (ساحلی و رودخانه ای)، انواع اسكیمر (دیسكی، برسی و چاهكی)، انواع پاورپك (2/5 كیلو وات، 25 كیلو وات و 42 كیلو وات)، ژنراتور برق، مه پاش، دمنده، پمپ غلیظ كش، تانك شناور و دستگاه شستشوی تجهیزات است.
وی بیان كرد: تجهیز بنادر به امكانات پیشرفته پاكسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا یكی از اهداف سازمان بنادر ودریانوردی است.
آقایی افزود: این اقدام در راستای ارتقاء سطح ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی انجام می شود.
وی با بیان اینكه در مانورهای مقابله با آلودگی نفتی دریا می توان آمادگی پرسنل مرتبط با فعالیت های مقابله با آلودگی نفتی در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ، برنامه ریزی و كنترل عملیات را ارزیابی كرد، افزود: اقدامات تیم پیشگیری و مقابله با آلودگی دریایی در حفظ محیط زیست دریایی و جلوگیری از انتشار آلاینده های ناشی از كشتی ها به دریا و اهتمام این تیم در برگزاری مانورهای مقابله با آلودگی های دریایی در بندر چابهار رضایت بخش است.
وی ادامه داد: اداره كل بنادر و دریانوردی استان با آماده سازی تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات روز دنیا بصورت 24 ساعته آماده مقابله با هر گونه آلودگی در سریعترین زمان ممكن است.
مدیركل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: به منظور پیشگیری و مقابله با آلودگی تلفن 1550 بدون پیش شماره و از طریق كلیه خطوط اپراتورهای تلفن همراه به صورت شبانه روزی آماده پاسخ گویی به هموطنان است.
آقایی همچنین به رشد تخلیه و بارگیری بندرشهید بهشتی در چابهار اشاره و خاطرنشان كرد: برای نخستین بار نگله های سنگین واحدهای پتروشیمی توسط تجهیزات ساحلی مستقر در بندر شهید بهشتی از یك فروند شناور بارج تخلیه شد.
وی تصریح كرد: بندر شهید بهشتی چابهار با تجهیزات روز دنیا قابلیت بارگیری و تخلیه هر نوع كشتی و كالا را دارد و این محموله های فوق سنگین با وزن بیش از 250 تن با استفاده از تجهیزات استراتژیك تخلیه و بارگیری طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در هشت ساعت انجام شد.
وی گفت: رشد و توسعه پایدار بر پایه اقتصاد دریا محور از اولویت های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی است و رقابت پذیری كالاهای ترانزیتی و توسعه اقتصادی و تجاری كشورهای همسایه از طریق بهره گیری از قابلیت های ساختاری و مزیت های جغرافیایی بندر چابهار، به عنوان یكی از بزرگترین بنادر اقیانوسی منطقه در رونق اقتصاد دریا محور منطقه تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: افتتاح و بهره برداری فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی در شرایط كنونی اولویت اصلی جذب سرمایه گذار، ایجاد ترافیك بار و راه اندازی خطوط مختلف كشتیرانی است.
3043 **6081
۰ نفر