۱۹ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۱۴
کد خبر: 83202764
T T
۰ نفر
7 نفر در چهارمحال وبختياري با گاز منوكسيد كربن مسموم شدند

شهركرد - ايرنا - مسوول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پرشكي چهارمحال و بختياري گفت: 7 نفر در استان با گاز منوكسيدكربن روز جمعه مسموم و راهي بيمارستان شدند.

محسن ابراهيمي جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در حادثه نخست در شهر جونقان 3 نفر بر اثر گاز گرفتگي مسموم و به بيمارستان سيناي جونقان منتقل شدند.
وي گفت: در حادثه ديگر نيز در شهر بروجن 4 نفر به دليل مسموميت با گاز منوكسيدكربن مسموم و به بيمارستان وليعصر بروجن منتقل شدند.
ابراهيمي اظهار داشت: نصب غيراستاندارد وسايل گاز سوز دليل گازگرفتگي اين افراد بود.
وي همچنين از واژگوني سواري پرايد در شهر پردنجان عصر روز جمعه خبر داد و گفت: مصدومان پس از انجام اقدامات درماني به بيمارستان سيدالشهداي فارسان منتقل شدند.
وي گفت: تمام مصدومان و مسمومان اين حوادث با 5 دستگاه آمبولانس به بيمارستان منتقل شدند.
مسوول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريتهاي پزشكي چهارمحال وبختياري گفت: صبح روز جمعه نيز به دليل بدبودن حال عمومي يك خانم 26 ساله در روستاي 'زرده ليمه'شهرستان اردل تكنسين هاي اورژانس با بالگرد به منطقه اعزام شدند.
ابراهيمي افزود: اين زن به دليل درد قفسه سينه نياز به انتقال به مركز درماني داشت كه به دليل مسدود بودن راه زميني با برف امداد رساني از طريق اورژانس هوايي انجام شد.
وي گفت: اين امدادرساني به مدت 2 ساعت به طول انجاميد و بيمار به بالگرد به فرودگاه شهركرد منتقل و سپس به بيمارستان هاجر (س) منتقل شد.
به گزارش پزشكي قانوني طي 9 ماه سال جاري 7 مورد ( يك زن و 6 مرد) فوت ناشي از گاز گرفتگي به اين اداره كل ارجاع شد كه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل (2 زن و 6 مرد ) 12.5درصد كاهش داشته است .
7360/2097